Všem se jim říká nosy. Lidem, kteří navrhují parfémy. Krásná profese, myslíte si. Ale – this is a man’s world. I když je songu Jamese Browna skoro šedesát, tady to platí pořád. Žen mezi těmito tvůrci najdeme pomálu. Proto mezi nimi ty jako Delphine Jelk, která míchá vůně za stovky tisíc eur, působí jako zjevení.

„Je to múza,“ říká o ní kolegyně a populární influencerka s půlmilionem sledujících Violette Serrat, ředitelka make-up divize Guerlainu. Společně s Delphine Jelk nastoupily do jednoho z nejstarších kosmetických domů proto, aby ho dokázaly přiblížit mladým zákazníkům.

Guerlain je totiž francouzským kulturním dědictvím, nejen firmou na krásu. Ale potřebuje lidi, jako jsou ony dvě. Pokud má společnost přežít v jednadvacátém století, nemůže fungovat jako muzejní exponát.

I když to k tomu svádí díky síle historie značky, založené v roce 1828 jako parfémový dům, který míchá vůně pro Napoleona III. a většinu aristokratů i smetánku Evropy. Co ještě může být víc Forbes?

Forbes Digital Premium