Nápojářské skupině Mattoni 1873 loni meziročně klesly tržby o 2,7 procenta na 15 miliard korun. ČTK to dnes sdělili zástupci společnosti. Celkový hospodářský výsledek neuvedli. Ukazatel EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, jí loni vzrostl o 12,2 procenta. Skupina, která operuje v osmi evropských zemích a zaměstnává přes tři tisíce lidí loni vyrobila více než 1,6 miliardy lahví.

Byznys společnosti byl loni zasažen pandemií koronaviru hlavně omezeními v  segmentů hotelů, restaurací a kaváren, což podle ní nešlo úplně dohnat prodejem v maloobchodě. „Mattoni 1873 ale vyvinula množství inovací. V  extrémně krátkém čase tří měsíců během prvního lockdownu spustila vlastní e-shop, vymýšlela nové způsoby, jak podpořit zákazníky, jak dělat více s menším rozpočtem. Díky tomu se podařilo tento výpadek minimalizovat,“ uvedla společnost. Letos se chce soustředit například na zálohování PET lahví a plechovek na Slovensku.