Módní Berlín, Karel Gott, Leoš Mareš a industriální prostory bývalé tepelné elektrárny Kraftwerk Berlin. To byly kulisy světové premiéry největší novodobé škodovky, kterou je sedmimístné SUV Škoda Kodiaq. Vůz, který míří do nejrychleji rostoucího segmentu nejen na evropském trhu, prezentoval osobně nejvyšší šéf Škody Auto – předseda představenstva Bernhard Maier.

„S naším prvním velkým SUV dobýváme pro značku nový segment a s ním i nové trhy a skupiny zákazníků. A to je jen začátek. Kodiaq zahájí širokou ofenzivu našich nových modelů SUV,“ uvedl Maier, jenž už dříve naznačil, že se zákazníci mohou dočkat také menšího pseudoteréňáku a pochopitelně se chystá nástupce modelu Yeti. Vyloučeno není ani terénní kupé.

Teď je tady ale Kodiaq. Auto, jehož vzhled podle šéfdesignéra Jozefa Kabaně odkazuje k českému křišťálu a které má zároveň kufr s objemem až 2065 litrů a lze v něm převážet předměty s délkou 2,8 metru. To je podle Škody Auto největší hodnota v segmentu kompaktních SUV, na jehož horní hranici se model pohybuje. Ve skutečnosti je totiž jen o 4 centimetry delší než Škoda Octavia, i když vypadá řádově větší.

Škoda si v kodiaqu odbývá několik premiér. Například sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG, detailní kamerový systém kolem celého vozu nebo možnost vybudovat si z celého auta pojízdné wi-fi připojení díky volitelně dodávanému modulu LTE. Zároveň je možné doobjednat bezdrátové indukční nabíjení mobilního telefonu v palubní desce a pochopitelně také klasické zásuvky na 230 V.

Čtěte také: Nové SUV od Škodovky. A přijedou další, slíbil její šéf v exkluzivním rozhovoru

Navigace zase umí spolupracovat s dopravními informacemi v reálném čase dodávanými přes Google Earth či zobrazování pomocí Street View. V městském popojíždění by měl pomoci asistent s názvem Traffic Jam, který do rychlosti 65 km/h řídí auto za vás včetně rozjíždění, brzdění a pootáčení volantu podle jízdních pruhů.

„Nabízíme techniku známou spíše z vyšších automobilových tříd a dostáváme se tak na špičku svého segmentu,“ uvedl člen představenstva mladoboleslavské automobilky Christian Strube, jenž je odpovědný za oblast technického vývoje.

Vůz se začne reálně zákazníkům dodávat na počátku příštího roku a oficiální ceny Škoda ještě nezveřejnila. Spekuluje se, že budou začínat kolem 650 tisíc korun, je ale zřejmé, že nejlépe vybavené kusy půjdou přes milion. Třetí řada sedadel, a tedy sedmimístná verze bude také za příplatek.

Živé vysílání z představení:

V Česku budou nejprve k mání čtyři varianty motorizace, dvě dieselové TDI a dvě benzinové TSI. Motor 2,0 TDI je k dispozici ve dvou výkonových verzích. První z nich má výkon 110 kW a točivý moment 340 Nm a vrcholné provedení disponuje 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Slabší diesel spotřebuje podle automobilky 5 litrů nafty na 100 kilometrů a silnější má zase uhánět až 210 km/h při zrychlení 8,6 sekundy z nuly na 100.

Paleta benzinových motorů se skládá ze dvou agregátů 1,4 TSI a jednoho 2,0 TSI, přičemž nejslabší benzin s výkonem 92 kW se na českém trhu prodávat nebude. Nabídka tak začíná na silnější verzi 1,4 l o výkonu 110 kW s točivým momentem 250 Nm a systémem ACT (Active Cylinder Technology), jenž při nízkém zatížení a otáčkách odpojí druhý a třetí válec. Nejsilnější benzinová motorizaci 2,0 TSI dává 132 kW, tedy 180 koní a točivý moment 320 Nm.

U většiny verzí bude k dispozici samozřejmě také pohon 4×4 s elektronicky řízenou lamelovou spojkou (v běžných podmínkách je poháněna přední náprava a zadní se přidává podle propočtů palubního počítače) a možnost objednat si adaptivní podvozek, jenž přes elektrické ventily uzpůsobuje práci tlumičů.

Škoda si od kodiaqu, který bude moci tahat přívěsy až 2,5 tuny těžké, slibuje hodně. Co na něj říkáte vy? Podívejte se na první uveřejněnou fotogalerii a firemní video.

[gss ids=“32193,32194,32195,32196,32197,32198,32199,32200,32201,32202,32203″]

Pokud vás krátké video zaujalo, podívejte se na jeho delší verzi nebo podrobné představení interiéru.