Byl to pěkně hektický podzim. Zakladatelům startupu s menstruačními kalhotkami Snuggs se během něj podařilo sehnat investora, představili nový typ kalhotek, pracují na zrychlení výroby a během pár měsíců by se chtěli dostat na německý trh. A pak třeba ještě na ten francouzský.

Ale popořádku: Co jsou Snuggs? Menstruační kalhotky, které jsou na první pohled k nerozeznání od běžného spodního prádla. Na rozdíl od něj však obsahují savou nanoporézní vrstvu, která zadrží až 10 mililitrů tekutiny, tedy asi jako tři tampony.

Při menstruaci tak nahradí jednorázové tampony a vložky. Membrána je silná asi jeden a půl milimetru a nanovlákna v ní zabraňují vzniku bakterií. Kalhotky je tak možné nosit celý den. Po použití je stačí vyprat a použít znovu.

Český vynález je v prodeji od letošního března. Za sedm měsíců si menstruační kalhotky s nanovlákny pořídily tisícovky zákaznic a startup hlasí obrat šest milionů korun.

Do toho přišla finanční injekce v podobě dalších osmi milionů od podnikatele Martina Rozhoně a investičního fondu Nation1. Rozhoň je český podnikatel, zakladatel skupiny e-shopů Vivantis, který v současnosti investuje do startupů a portálů uLékaře či Scuk.

Zakladatelé Snuggs, Linda Šejdová a Tomáš Zahradník, už oznámili, že investici použijí ke vstupu na zahraniční trh.

„Chceme Snuggs představit v Německu, už teď zasíláme na Slovensko. Časem budeme pokračovat na francouzský či britský trh,“ představuje ambiciózní plány Zahradník.

V Česku je zatím prádlo ke koupi přímo od výrobce či na lékárenském portálu Pilulka.cz a e-shopu s ekologickými produkty Econea.

https://www.instagram.com/p/B4cs3c9n6gZ/?utm_source=ig_web_button_share_sheet

V zahraniční je sice k sehnání menstruační prádlo od konkurenčních značek, ale čeští startupisté věří, že Snuggs mají proti nim velkou šanci. Jejich nanovrstva vyvinutá na Technické univerzitě v Liberci je totiž tak tenká, že v kalhotkách není skoro k rozeznání. Konkurenti proti tomu volí všité vložky, které jsou na prádle patrné a mají pomalejší savost.

Ve Snuggs v říjnu zároveň představili nový produkt – kalhotky s vysokou kapacitou pro silnou menstruaci. A začali připravovat další střihy, přidání antibakteriálních částic stříbra a kalhotky z přírodních materiálů, jako je biobavlna či tencel.

„Snuggs chceme tvořit společně s odborníky na materiály a textilní průmysl,“ vysvětluje Šejdová. „Ale časem chceme řešit celé téma menstruace a toho, jak je ve společnosti vnímána. Ke spolupráci proto vyzveme i psychology, sociology či umělce.“