To, co se dlouho očekávalo a o čem podnikatel Michal Mička v nedávném rozhovoru pro Forbes sám mluvil, se stalo skutečností.
Na své firmy C2H Retail Holding a C2H Financial, skrze které ovládal české oděvní značky Pietro Filipi a Kara, podal na přelomu března a dubna návrh na prohlášení konkurzu.
Soud návrhu vyhověl a zahájil insolvenční řízení. „Hospodářská situace dlužníka je neudržitelná,“ píše se mimo jiné v dokumentu zveřejněném 31. března v insolvenčním rejstříku.
„Věřitelé jsou oprávněni od zahájení insolvenčního řízení uplatnit v něm své pohledávky přihláškou, a to i v případě, že insolvenční soud ještě nezveřejnil výzvu k podávání přihlášek,“ vybízí soud ty, kterým oba investiční vehikly Michala Mičky poháněné vydáváním obligací dluží.
Z dokumentů je patrné, že C2H Financial a C2H Retail Holding za sebou nechaly dluhy u více než tisícovky věřitelů ve výši přesahující 470 milionů korun.
V několika dluhopisových programech se splatností mezi lety 2021 až 2026 ale obě firmy emitovaly bondy za více než miliardu korun. Jak uvedl Michal Mička v únorovém rozhovoru pro Forbes, on sám osobně ručí za stovky milionů korun.
„Ve skupině jsou půjčky v řádech stovek milionů korun, za které ručím já jako fyzická osoba, což je samozřejmě pro mě nepříjemný fakt,“ uvedl Mička a dodal, že jej s velkou pravděpodobností čeká i osobní insolvence.
Věřitelé nyní začínají přihlašovat své pohledávky, podobně jako se tomu děje u českých fashion značek Pietro Filipi a Kara. Ty neustály loňské několikaměsíční uzavření maloobchodu v kombinaci s finanční zátěží související s pravidelnou výplatou kuponů dluhopisů a vstoupily na začátku února do konkurzu.
Osud obou firem mají nyní v rukou věřitelské výbory, a i když jsou obě značky zatíženy vysokými dluhy, nemusí to nutně znamenat jejich konec. Do hry o záchranu Kary se vložil v minulých týdnech její bývalý majitel Zdeněk Rinth s investiční skupinou Natland v zádech, který by ji rád vzkřísil.
„Požádal jsem Natland o spolupráci v projektu záchrany Kary, protože jsem se v této oblasti – chvála bohu – nikdy nepohyboval a nemám s tím zkušenosti,“ řekl Forbesu minulý týden Rinth.
O záchraně Pietra Filipi se také horlivě jedná, jedním ze zájemců o záchranu alespoň části byznysu značky je i slovenská Ozeta tamního podnikatele Jozefa Špirka.
Slovenské firmě dává propojení s Pietrem Filipi smysl z více hledisek. Jedním z faktů je, že Ozeta je silná v pánské konfekci, česká značka zase v dámské – a propojení nabízí synergie.
Druhým faktem je, že část kolekce značky Pietro Filipi se vyrábělo ve výrobním závodě Ozety – především saka, obleky nebo kabáty.