Holding ZJZ podnikatele Zdeňka Ptáčka, který provozuje mimo jiné velkoobchod s koupelnovým vybavením, může koupit pardubickou společnost Maro ze stejného oboru. Jejich spojení povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže,

Úřad posuzoval, zda spojením firem v oborech velkoobchodního a maloobchodního prodeje topení a instalací, sanitární techniky, kamen a krbů, nářadí, inženýrských sítí a vzduchotechniky nedojde k narušení rovnováhy na trhu.

„Z provedeného šetření vyplynulo, že na všech v úvahu připadajících geograficky vymezených relevantních trzích bude po realizaci navrhované transakce spojením vzniklý soutěžitel dosahovat tržního podílu nižšího než 25 procent. Z celorepublikového hlediska dochází v důsledku posuzované transakce k posílení jednoho z nejvýznamnějších soutěžitelů v dotčených oblastech, nicméně nárůst tržního podílu bude relativně malý,“ uvedl úřad.

Zdeněk Ptáček spolu se svými syny Jiřím a Zdeňkem buduje od roku 1992 skupinu zaměřenou na vše, co souvisí s topením, vodou, plynem a samozřejmě také s klimatizací.

Jde o úspěšný technologický velkoobchod se dvěma tisíci zaměstnanců a zároveň rodinnou firmu, kde působí i další rodinní příslušníci a která si drží odstup od médií. Působí také na Slovensku a je sdružená mezi dalšími evropskými rodinnými firmami z oboru.

Pardubická společnost Maro vznikla v roce 1992 jako velkoobchod s plynovými kotli. Postupně rozšířila své působení na potřeby pro rozvody vody, sanitární keramiku, koupelnové vybavení a potřeby pro inženýrské sítě. Firma má pobočku v 11 městech v Česku. Podle poslední účetní uzávěrky z roku 2019 měla roční obrat přesahující miliardu korun.