Za pouhé tři roky se Khaby Lame stal nejpopulárnějším tiktokerem na světě s více než 160 miliony fanoušků, aniž by pronesl jediné slovo. A značky se teď předhánějí v tom, aby mohly tomuto tichému komikovi za kousek jeho magie na sociálních sítích zaplatit jmění.

Khabane „Khaby“ Lame se plíží do moderního sídla, vyhýbá se ozbrojené stráži a vkrádá se do skrytého trezoru plného peněz. Ne, italský influencer se nedal na zločineckou dráhu. Jen se z muže, který ještě v roce 2019 montoval filtry do aut v továrně u Turína, stala nejsledovanější osoba na světě na TikToku.

A a také hvězdná postava ve Fortnite, videohře s více než 230 miliony hráčů měsíčně. „Když jsem začal natáčet videa, lidé mi říkali, abych toho nechal a našel si pořádnou práci,“ říká Lame. „Ale já jsem pokračoval v natáčení videí, protože mě to bavilo, i když se na ně nikdo nedíval.“

Základ Khabyho úspěchu je v krátkých komediálních klipech, ve kterých paroduje slavné memy a utahuje si z přehnaně složitých internetových návodů. Třeba z kuchaře, který loupe banán efektními řezy nožem, nebo kutila, který předvádí domácího robota, jenž vám podá kus toaletního papíru.

Od doby, kdy si během pandemických lockdownů Lame získal první pozornost, přilákaly jeho dvouminutové tiktoky 2,4 miliardy lajků a 162 milionů sledujících – více než trojnásobek obyvatel jeho rodné země. Na Instagramu ho sleduje osmdesát milionů lidí.

Nikdy jsem nespolupracoval s firmou vyrábějící alkohol, cigarety nebo cokoli, co je škodlivé…

Obrovskou základnu fanoušků nashromáždil, aniž by pronesl jediné slovo, místo toho komunikuje krčením ramen a výraznýma očima. Stal se tak Charliem Chaplinem digitálního věku, mimem memů, jehož videa baví stovky milionů lidí napříč jazyky, hranicemi a kulturami.

Forbes Digital Premium