Obalte ho bahnem a budete nejvíc cool široko daleko. Nebude to přetvářka. Defender Octa si v bahně rochní jako prase divoké. Vedle toho umí létat, šplhat po skalách, brodit se v metru vody, jezdit stovkou po šotolině a na asfaltu prohánět sportovní auta.
Je jen málo bolestnějších chvil v životě chlapa než ta, která nastala v lednu roku 2016. Tehdy se napříč světem otvíraly lahve whisky a z humidorů se vyndávaly ty nejlepší doutníky, aby se zapomnělo na pichlavou bolest u srdce. Bolest, za níž stála automobilka Jaguar Land Rover.
Z výrobní linky v britském Solihullu tehdy sjel poslední Land Rover Defender. Byla to hliníková krabice, která měla čtyři kola a volant, jednoduchý, ale dostatečně silný motor. Víc nepotřebovala a milovali jste ji i tak.
Nevadilo, že nešla v zimě vytopit, v létě vychladit, uvnitř jste se skoro neslyšeli a o pohodlí se dalo mluvit jen v případě, že si užíváte nocování na lavičce v parku.
Zásadní ovšem bylo, že Defender dokázal projet peklem bez ohledu na to, jestli se právě nacházelo v poušti, džungli, na ledovci, nebo v horách. Navíc když se něco pokazilo, stačilo vyndat kladivo a hasák a bylo po problému. Hlavní ale bylo, že tohle auto mělo duši.
Dále se dočtete:
- Proč je Defender Octa to nejdivočejší, co v automobilce Jaguar Land Rover Automotive vzniklo?
- Proč míří Octa na Rallye Dakar?
- A jaká inovace v interiéru dělá z auta nejlepší kus na trhu?