Mnohdy jsou milováni více než lidé. Není ani tolik divu. Domácí mazlíčci se nehádají, povětšinou splní, co jim majitel nakáže, a ještě ho zahrnou pocitem vděku a věrností. I proto se jim dostává laskavého zacházení, které roztáčí kola velkého byznysu.

V Česku žije kolem dvou a půl milionu psů a přibližně 1,3 milionu koček, v poměru na obyvatele patříme k evropské chovatelské špičce. Pravda, ne všem se dostává stejné pozornosti a péče.

Za drtivou většinu ovšem jejich „páníčci“ neváhají utrácet tisíce korun měsíčně, ať už je to za krmivo (miliardáři Pavel Bouška či Evžen Korec budiž důkazem), hračky, nebo oblečky.

Nedejbože když pak dojde na nutnost hradit nákladnou veterinární péči, která výdaje ještě násobí. Nenadálé operační zákroky, byť i menšího rozsahu, dneska stojí desetitisíce korun.

Nijak tedy nepřekvapuje, že tohoto byznysu se chtějí čím dál více účastnit také tuzemské pojišťovny. Naposledy zkraje ledna spustila pojištění mazlíčků Direct pojišťovna, spadající do miliardové skupiny Pavla Řeháka, podnikatele se zkušenostmi z PPF.

Zatímco třeba ve Švédsku je pojištěno kolem devadesáti procent domácích mazlíčků, ve Velké Británii přibližně polovina, u nás jsou to pouhá čtyři procenta. Konkrétně se jedná o zhruba sto tisíc smluv s průměrným ročním pojistným kolem pěti tisíc korun.

V Directu, jenž svůj byznys od počátku staví na jednoduchém a přátelském přístupu k zákazníkům, nicméně věří, že potenciál domácího trhu šplhá do desítek procent. To by odpovídalo trhu o velikosti několika miliard korun.

Nejrychleji rostoucí česká instituce svého druhu s předepsaným pojistným blížícím se ke čtyřem miliardám korun si z něj chce ukrojit produktem, který by měl být hned ve třech ohledech ojedinělý.

Oproti konkurenci, již v tomto segmentu nyní představují především Generali Česká pojišťovna a Pet Expert spřízněný s ČSOB pojišťovnou, přispívá jím sjednané pojištění majitelům zvířat na prevenci (například dentální hygiena, kastrace, vybraná očkování), nemá cenově zastropovanou péči spojenou s úrazy a v nejvyšším ze třech kategorických balíčků hradí i léčbu chronických onemocnění (do 120 tisíc korun).

„Když jsem před dvěma lety přebíral vedení pojišťovny, definoval jsem si dva hlavní způsoby, jak může dále růst – expandovat do jiných zemí a spouštět nové produkty,“ vysvětluje CEO Direct pojišťovny Michal Řezníček, proč se firma po nedávném vstupu do Polska rozhodla o rozšíření portfolia.

„Pojištění mazlíčků se nám líbí, protože jde o frekvenční produkt – dřív nebo později člověk k veterináři půjde. Zároveň se ale velmi hodí k naší značce, kdy se lidem snažíme pomáhat v klíčových oblastech jejich životů a zvířata, vnímaná jako členové rodiny, jsou nepochybně jejich součástí,“ dodává manažer, jehož Forbes zařadil do výběru Top českých CEO pro rok 2024.

info Foto: Nikola Górská
Michal Řezníček, CEO Direct pojišťovny, foto: Nikola Górská

Pojištění mazlíčků může přispět rovněž na jejich přírodní léčbu, jako je třeba akupunktura, homeopatie nebo fyzioterapie. Naopak není možné jej uzavírat pro zvířata starší devíti let.

Pakliže se produkt osvědčí, Direct by jej rád nabízel i za hranicemi, především v Polsku, kde nedávno převzal portfolio společnosti Wefox Insurance.

„Naši sousedé chovají přes osm milionů psů a sedm milionů koček, přičemž míra pojištění jejich domácích mazlíčků je téměř nulová. A to i proto, že toto pojištění je v Polsku teprve v počátcích a nabízí ho v současné době jen několik málo pojišťoven na trhu,“ větří Michal Řezníček.