Má stejně stylový obal, etiketu a logo. Jen to není váš oblíbený parfém od Maison Francis Kurkdjian nebo Diptyque, ale prací prášek či přípravek pro úklid domácnosti. Když si tělo zaslouží vytříbenou vůni, tak proč by neměla patřit také vašemu prádlu či domovu?
Je vlastně s podivem, že tento trend přichází až nyní, když největší boom mohl zažít během covidu. Na druhou stranu, pozornost, která se díky pandemii dostávala interiérům, se nikam nevytratila. Naopak.
Kolekce od Diptyque se jmenuje jednoduše La Droguerie a jako všechno od tohoto parfémového domu, je to záležitost, o které jste ani netušili, že ji tak nutně potřebujete k životu. „Nedokážu už si představit uklízet s něčím jiným,“ říká Jakub Kopčák, spolumajitel concept storu Ingredients a Diptyque.
Díky trendu čisticích prostředků od luxusních firem jsou tak v butiku s těmi nejvybranějšími krémy a líčidly na prodej nejen čističe na nádobí, ale také třeba prací prášky a aviváže. Ty uvedl na trh Maison Francis Kurkdjian. Vaše prádlo pak bude vonět nótami, které pro ně navrhl jeden z nejúspěšnějších parfumérů na světě.
Na TikToku jsou videa s influencery, kteří plní pračku tekutým práškem za tisíc korun na třicet dávek, hitem.
U Diptyque, který proslul jako značka vyrábějící v první řadě přepychové svíčky a vůně až na druhém místě, je krok k čisticím prostředkům poměrně pochopitelný. U Maison Francis Kurkdjian je to rozhodnutí, které má podpořit prodeje také vůně Aqua Universalis – mlhy, která slouží k provonění ložního prádla.
Úklid najednou není jen činnost, kterou delegujete profesionálům, ale „meditativní záležitost, se kterou překonáte úzkost všedního dne“. Svědčí o tom obliba cleanfluencerů, kteří nepředávají tipy na líčení a péči o tělo, ale točí videa o tom, jak perfektně a s ohledem na životní prostředí vydrhnout lednici.
Dojem, že vyrábět čisticí prostředky může poškodit značku, která jinak produkuje „ušlechtilejší“ zboží v podobně luxusních vůní, je lichý. Stačí vytvořit adekvátní složení, které bude stejně účinné jako zdraví a nezávadné. Výrobek bude mít elegantní vůni a cool obal.
Vzhledem k tomu, že celosvětový trh s přípravky pro domácnost činí dle údajů společnosti Grand View Research okolo 370 miliard dolarů a do roku 2030 má meziročně vyrůst o 6,6 procenta, je to skvělá příležitost. Pro někoho, kdo má nos na vůně i obchod.