skip to main content
Český byznys

Miton vstupuje do Behavery. Startup pomáhá firmám ke spokojeným zaměstnancům

Investiční společnost Miton vstupuje do dalšího startupu. Miliony korun pošle do Behavery, která se zaměřuje na HR procesy, svou vlastní metodikou pomáhá firmám, aby přistupovaly ke svým zaměstnancům individuálně, a různými způsoby sbírá data o spokojenosti současných pracovníků nebo potenciálních kandidátů.

Používá k tomu v menší míře i klasické dotazníky, ale většinou jde v jejím případě o simulační hry, které trvají třicet až šedesát minut. Hlavním rozdílem mezi klasickými metodami a hravou diagnostikou Behavery je proto odklon od sebeposuzovací formy dotazování.

Klasické dotazníkové šetření se totiž sice ptá na aspekty pracovní reality, ale nechává dotazovaného, aby sám hodnotil výroky nebo vybíral z několika možností.

„Tím vytváří obrovský prostor pro zkreslení, protože většina z nás není schopná dobře posoudit úroveň svých pracovních kompetencí nebo k tomu prostě a jednoduše nejsme ochotní. Naše metodologie staví na behaviorální psychologii,“ vysvětluje Igor Kubíček, CEO a spoluzakladatel Behavery.

Reklama

„Když použiju jednoduchý příměr: v dotazníku byste se zpěváka ptali na to, jaký má rozsah, jak si myslí, že dokáže zpívat čistě, nebo jak si poradí s rychlými pasážemi. V naší diagnostice ho necháte zazpívat,“ doplňuje další ze zakladatelů startupu Jan Kuba.

Výsledek šetření pak přinese manažerům a zaměstnavatelům data, podle kterých vědí, jak k danému zaměstnanci přistupovat. Jak ho motivovat a vést, do jakých procesů ho zapojit nebo naopak, z kterých ho vynechat.

„Behavera pozná, na jaký typ vedení lidé nejlépe reagují či jaká nefinanční forma odměny je pro ně důležitá. Díky tomuto nástroji umí firmy přesněji předvídat dlouhodobé potřeby a snižovat riziko, že firmu opustí nespokojení zaměstnanci,“ dodává investiční manažer Mitonu Tomáš Jiroušek, který má ve společnosti oblast HR Tech na starosti.

Metodiku od Behavery, která existuje přes dva roky, už využívají desítky firem a prošlo jí více než dvacet tisíc lidí. Mezi prvními, komu začala pomáhat, byla například Poštová banka na Slovensku, v Česku pak Vodafone nebo firma Novartis, která díky ní diagnostikuje tisíce zaměstnanců.

„Do oblasti HR Tech chceme investovat desítky milionů korun. Část těch peněz jde právě do Behavery, kde získáme dvacetiprocentní podíl,“ dodává Jiroušek.