„Značku se nám za posledních třináct let podařilo úspěšně etablovat. Vzhledem k novým trendům jsme se nyní rozhodli její prestiž posunout o úroveň výš – směrem k prémiovému segmentu,“ vysvětluje Petr Vaněček, generální ředitel Aures Holdings.
Nová Mototechna cílí na klientelu, která nehledá jen vůz, ale celkový servisní a zážitkový balíček. V luxusním showroomu navrženém designérským studiem Moris design, kde se sklo, prostor a světlo potkávají s decentní elegancí, zákazník najde prémiové vozy, ale i služby navržené na míru. Od financování přes pojištění až po servis.
Nová vizuální identita
Vizuální proměna je revoluční. Mototechna po 76 letech mění logo a opouští retro styl. Nové logo – stylizovaný tvar vozu zasazený do SPZ v tyrkysové barvě v kombinaci s černou – symbolizuje posun směrem k exkluzivitě a inovacím. „Změnit léty prověřené logo nebylo jednoduchým rozhodnutím. S novou pobočkou, specifickou nabídkou a exkluzivními službami ale nastal čas se posunout,“ dodává Petr Vaněček.
Důraz na exkluzivitu potvrzuje i Jan Hrubý, ředitel nové Mototechny: „Většinu nabídky budou tvořit zánovní vozy do dvou let stáří, ale zaměřujeme se i na špičkové modely do stáří šesti let. Typicky jde o vozy s vysokou výbavou a nízkým nájezdem kolem čtyřiceti tisíc kilometrů.“
Portfolio zahrnuje zánovní i prémiové modely, jejichž cena startuje na hranici pěti set tisíc korun. Vedle sportovních ikon typu Porsche 911, Audi RS nebo SUV Mercedes-Benz třídy G nabízí Mototechna i výběrové bavoráky s exkluzivní výbavou. Zatímco největší zájem je o benzinové motory, rostoucí roli hrají hybridy, dnes s více než čtvrtinovým podílem. Místo na trhu si upevňují elektromobily, jejichž prodej, ale i výkup patří mezi silné stránky Aures Holdings.
Prémiová péče od A do Z
Zákaznická péče se pro Mototechnu stává hlavním pilířem. Vedle prodeje a výkupu vozů nabízí pronájem aut, komisní prodej, poradenství v oblasti financování a pojištění či speciální záruky. A neomezuje se pouze na showroom, stále častější jsou i výkupy přímo u zákazníka.
Podle Vaněčka má společnost na rozdíl od několika dalších hráčů, kteří již na trhu v menším měřítku působí, konkurenční výhodu. „Zatímco byznys většiny konkurentů je postaven na autech dovezených ze zahraničí často s nejasným původem, nabídku Mototechny tvoří především automobily pořízené v ČR s jasně doloženým původem, po prvním majiteli a s tovární zárukou,“ říká.
„Nejde jen o kvalitní vůz, ale o důvěru a vztah se zákazníkem, který nekončí dnem koupě vozu. Chceme, aby se k nám lidé vraceli,“ doplňuje Hrubý. Firma proto nabízí také detailingové služby, keramickou ochranu laku, renovace kůže i hliníkových disků.
Ambice bez hranic
První dealerství otevřené letos v květnu s kapacitou šest set vozů je jen začátek. Do tří let Aures Holdings plánuje otevřít až čtyři pobočky, nejen v Česku, ale i na Slovensku a v Polsku. Nabídka má do té doby narůst až na dva tisíce vozů.
„Naše expanze je ambiciózní, a proto už nyní plánujeme otevření druhé pobočky v České republice. Do tří let chceme otevřít až čtyři pobočky, abychom zákazníkům poskytli co nejširší přístup k našim prémiovým a zánovním vozidlům,“ uvádí Jan Hrubý.
Za ambiciózním růstem stojí jak know-how týmu, tak stabilní zázemí skupiny, která na trhu s ojetinami ve střední Evropě působí už 33 let. Obsloužila přes 3,3 milionu zákazníků, provozuje sedmdesát poboček v pěti zemích. Jen v loňském roce prodala téměř 109 tisíc vozů, letos míří na metu 120 tisíc prodaných aut.
Společnost se tak stává unikátním hráčem s českým původem, mezinárodními ambicemi a jasnou vizí: přinést prémiový servis bez zbytečných kompromisů. V době, kdy automobilový trh prochází největší transformací za poslední dekádu, si Mototechna razí vlastní cestu. A zdá se, že našla recept na novou definici luxusu.