skip to main content
Forbes Podcast

Možná už další investici nebudeme potřebovat, říká v podcastu Daniel Hejl z miliardového startupu Productboard

30 minut poslechu

Možná už další investici nebudeme potřebovat, říká v podcastu Daniel Hejl z miliardového startupu Productboard

Startup s českými kořeny Productboard, který založili Hubert Palan a Daniel Hejl, má za sebou úspěšný rok 2020. Firma hned v jeho úvodu získala investici ve výši zhruba jedné miliardy korun (45 milionů dolarů) od investorů vedených venture kapitálovým fondem Sequoia Capital.

Tyhle peníze Productboard zase o něco blíže posunuly k tomu stát se dolarovým unicornem, tedy startupem s hodnotou přesahující miliardu dolarů.

Reklama

„Nad tím vyloženě nepřemýšlíme. Spíš přemýšlíme nad tím, že chceme dělat firmám lepší produkty,“ vysvětluje v dalším Forbes Byznys podcastu Daniel Hejl, který má na starosti zejména vývoj a vedení českého týmu Productboardu. „Ještě pořád se cítíme ve fázi, kdy je to hodně o tom se učit. Část zdrojů proto míří do experimentů,“ dodává.

Productboard, jehož hodnota se po investici dle odhadů pohybovala na úrovni vyšších jednotek miliard korun, vznikl před šesti lety a svou platformou pomáhá svým zákazníkům, mezi které patří například i Microsoft nebo Avast, vylepšovat jejich produkty. A nemusí jít jen o onlinové produkty nebo obecně software.

Reklama

„Jeden z našich zákazníků například staví obytné vozy,“ vysvětluje Hejl. Firma v uplynulém roce rychle rostla, což se odrazilo například na počtu jejích zaměstnanců, který se během loňského roku zdvojnásobil na 230 lidí. A firma s nabíráním lidí rozhodně nekončí. 

„Vybudovat rychle rostoucí firmu je o zkušenostech. Je to možné zvládnout jen s lidmi, kteří už to dělali a prožili,“ říká k tomu v podcastu Hejl a dodává, že s náborem lidí znatelně pomáhá mimo jiné i fond Sequoia Capital, jehož role tak není jen typicky finanční. 

„Jedna z variant je, že už nikdy nebudeme investici potřebovat,“ odpovídá Daniel Hejl na otázku, kdy zdroje z rok staré investice dojdou.

S čím vším investoři Productboardu nyní pomáhají a jak se vůbec vyjednává s legendárními venture kapitálovými fondy? Na co se Productboard bude soustředit letošní rok? A jak se řídí mnohačlenný vývojářský tým v době home officu? To vše a více se doslechnete v podcastu umístěném výše v článku, který vznikl v období mezi svátky.

Reklama
Reklama