skip to main content
Komentář

Musí zavládnout hlavně zdravý rozum, říká šéf Madety Milan Teplý

2 minuty čtení

Jak se letos daří českému byznysu? A jak vidí naši přední podnikatelé situaci do budoucna? Na to jsme se zeptali majitelů několika známých českých značek.

Reklama
Tentokrát jsme oslovili majitele nejznámějšího českého mlékárenského brandu Madeta a člena žebříčku nejbohatších Čechů Milana Teplého.

Musím to zaklepat na dřevo, ale Madetě se zatím letos dařilo, koronaviru navzdory. Ovšem při pohledu do budoucna mám z vývoje situace velké obavy. Rád bych věřil tomu, že autority vědí, co dělají. Nesmíme ale zapomínat, že celá situace je do určité míry obchod se strachem a čistě podle mého soukromého názoru je třeba, aby vládl hlavně zdravý rozum. 

Jistě, na jaře jsme všichni měli strach, nikdo neměl patent ani návod na to, jak postupovat správně. Tehdy jsem jako podnikatel kvitoval, když z úst premiéra jasně zaznělo, bude to tak a tak. Pak už ale přišly chyby, a co bude teď, těžko říct. Když se mi třeba 50 zaměstnanců ze dne na den ocitne z preventivních důvodů v karanténě, co potom? Krávy dojit nepřestanou a vždycky bude potřeba je nakrmit. 

Pokud jde o konkrétní opatření, která jsme zavedli už před půl rokem, tehdy bylo důležité, že se nám ve firmě podařilo zareagovat rychle. Na krizové schůzi jsme se dohodli, že budu firmu řídit na dálku, z chalupy. Zařídili jsme, aby se směny v jednotlivých závodech vůbec nestýkaly, dezinfikovali jsme pravidelně provozy, šily se roušky… A všechny tyhle postupy budeme samozřejmě aplikovat i nadále.

Nezastavili jsme se a nehodláme se zastavit ani do budoucna. Zvýšená poptávka po nivě nás přivedla k tomu, že jsme už teď začali rozšiřovat výrobu v Českém Krumlově, o čemž jsme původně uvažovali až ve výhledu dvou let. 

Reklama
Související vydání

Na konec října máme stále v plánu otevřít úplně novou sýrárnu v Plané nad Lužnicí. Z toho mám velkou, skoro dětinskou radost, plním si tím sen. Byť samozřejmě cítím i obavy, protože ta investice byla obrovská, nakonec přesáhla 800 milionů korun, a v dnešní době není jisté vůbec nic. 

Navíc jsme se po letech rozhodli vstoupit i do prvovýroby, abychom si do budoucna zajistili dostatek mléka. V minulosti jsme tuhle situaci opakovaně museli řešit a já přiznávám, že je to oblast, kterou jsem dlouho zanedbával. Teď jednám s několika zemědělskými družstvy o tom, že bych do nich částečně vstoupil jako strategický partner. 

Reklama
Reklama