Nejbohatší muž světa získal od investorů další peníze na budování tranzitního tunelového systému, kterým chce vyřešit dopravní problémy ve velkých městech. Muskova firma The Boring Company úspěšně dokončila další kolo financování a vybrala celkem 675 milionů dolarů. Její valuace tak stoupla na 5,675 miliardy amerických dolarů.

Peníze použije na nabírání nových zaměstnanců napříč různými sektory a také na další vývoj svého automatizovaného hloubícího stroje Prufrock. Jeho aktuální verze má být podle společnosti schopna kopat tunely bez asistence člověka tempem jedna míle (1,61 kilometru) za týden.

Největší podíl na poslední finanční injekci mají investiční firmy Vy Capital a Sequoia Capital. Se druhou jmenovanou pojí Elona Muska dlouholetá byznysová spolupráce, Sequoia už v minulosti podpořila jeho projekt X.com, který se posléze podílel na vzniku společnosti PayPal.

„Vývoj technologií v Boring Company postupuje exponenciálním tempem a firemní tým už překonal desítky inženýrských výzev,“ komentoval investici partner Sequoia Capital Shaun Maguire. Boring Company podpořily i další investiční fondy a několik realitních společností.

Její podzemní tunely mají řešit problémy s dopravou ve velkých městech, podobně jako v Las Vegas, kde jich už je několik v provozu. Důležitým milníkem byl letošní ročník tamního veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show), kdy tunely projelo zhruba 15 až 17 tisíc lidí a systém až na pár drobných zádrhelů obstál

Účast na veletrhu však byla kvůli pandemii nízká a otázkou zůstává, jak si systém poradí s větší zátěží. Cílem je přepravní kapacita až 57 tisíc pasažérů za hodinu a dojezdový čas do pěti minut z letiště do jakékoli destinace na bulváru Las Vegas Strip, který metropoli protíná. Tunely projíždějí elektromobily od Muskovy automobilky Tesla. Zatím s asistencí řidičů, výhledově má být však provoz plně autonomní.

Lasvegaská síť tunelů o celkové délce necelých 47 kilometrů je pilotním projektem Boring Company, podobné systémy chce ale firma vybudovat i v Chicagu a Los Angeles. Rychlost, kterou auta tunely jezdí, má postupně narůstat a Musk do budoucna počítá i s propojováním jednotlivých měst.