Na Black Friday výprodeje Češi vyčkali zejména s nákupem dražší elektroniky a domácích spotřebičů, jako jsou telefony, notebooky nebo televizory. V předstihu ale řeší také dárky pod stromeček, oblibě se těší zlevněné parfémy a hračky.

Black Friday oficiálně připadá na pátek 24. listopadu, slevovou akci ale část obchodníků zahájila již na začátku listopadu či se v ní rozhodli pokračovat i o víkendu. Výpadkům webů nebo konfliktům na prodejnám zatím obchodníci v souvislosti s Black Friday čelit nemuseli.

Akce Black Friday zvyšuje v prodejnách Datart poptávku o třicet pět procent proti běžným dnům. „V posledních několika měsících až letech čeští spotřebitelé častěji vyhledávají způsoby, jak ušetřit. Nevadí jim proto si s nákupem počkat na slevovou akci, jako je právě Black Friday,“ řekla mluvčí Petra Psotková.

Z regálů podle ní při Black Friday mizí především dražší zboží, nakoupit ho zákazníci mohou o patnáct až dvacet procent levněji. Akci Datart ukončí v neděli, největší zájem ale očekává v pátek, doplnila Psotková.

Hračkářství Bambule Black Friday spustila na začátku týdne, v pondělí na akci navážou výprodeje pod názvem Cyber Monday.

„Zatím evidujeme o jednotky nižší tržby než v loňském roce,“ uvedla marketingová ředitelka Bambule Jana Krčková. Zákazníci si podle ní z obchodů odnášejí interaktivní plyšová zvířátka, deskové hry nebo stavebnice Lego.

I na e-shopu CZC.cz patří stavebnice Lego k vyhledávaným zlevněným produktům. Kromě ní Češi poptávají také tablety či sluchátka.

„Vnímáme větší vytíženost našich prodejen, nicméně to se týká především rychlého vyzvednutí již objednaného a připraveného zboží,“ uvedl obchodní ředitel společnosti Tomáš Urban.

Black Friday mohou zákazníci na CZC využít celý listopad, vybrané produkty jsou zlevněné až o třicet procent.

V obchodech Zoot na Black Friday vedou boty, bundy a kabáty. Prodeje jsou ale zatím mírně nižší než loni.

„Přisuzujeme to především pozdějšímu startu vánočních nákupů ve srovnání s minulými roky,“ uvedl ředitel marketingu Jaroslav Kaucký.

Alza při Black Friday pozoruje zvýšený zájem o hračky nebo herní konzole. „Populární jsou i parfémy, sportovní potřeby či PC sestavy,“ řekla mluvčí Eliška Čeřovská.

Od začátku měsíce Black Friday výprodeje nabízí také část obchodníků v pražském nákupním centru Palladium. Za první tři týdny podle mluvčího Milana Rumlera centrum přivítalo o pět procent zákazníků více než loni stejnou dobou.

S oficiálním termínem Black Friday podle něj ale návštěvnost stoupá. „Za poslední dva dny je již nárůst návštěvníků oproti roku 2023 asi 15procentní,“ doplnil. Do Black Friday se podle něj letos zapojilo více obchodníků než loni, tomu by měl odpovídat také nárůst tržeb, uvedl.

Od pátku do neděle budou moci lidé výprodeje Black Friday využít i ve Freeport Fashion Outletu na Znojemsku. „Předpokládáme podobný nárůst, jako máme v celoročních tržbách, tedy kolem dvacet procent v porovnání s loňským rokem,“ uvedl ředitel Jan Procházka.