skip to main content
Forbes Woman

„Na holku bez talentu dobrý.“ Z Kim Kardashian West je miliardářka

Když byla Kim Kardashian West poprvé zmíněna na stránkách Forbesu v roce 2011, bylo to kvůli rostoucímu zástupu jejích followerů na Twitteru. Tehdejších 6,6 milionu sledujících ji řadilo hned za Baracka Obamu a těsně před Ashtona Kutchera. O pět let později ozdobila titulní stranu časopisu Forbes díky úspěchu její mobilní hry, která jí jen v tom roce vydělala 51 milionů dolarů. A nyní poprvé oficiálně rozšířila řady světových miliardářů.

Majetek Kardashian West dosáhl podle odhadů Forbesu hodnoty jedné miliardy dolarů, ještě v říjnu to přitom bylo jen 780 milionů. Za téměř třetinové navýšení vděčí zejména svým dvěma lukrativním značkám – KKW Beauty a Skims. Značnou část jejího majetku navíc tvoří příjmy z televizní reality show, reklamních smluv a další menší investice.

Kardashian West založila KKW Beauty v roce 2017. Inspirovala se úspěchem své nevlastní sestry Kylie Jenner a její značky Kylie Cosmetics. Od Kylie si ostatně vypůjčila i strategii – marketing zaměřený přímo na koncového zákazníka se silným využitím sociálních sítí. A vyplatilo se. Při prvním spuštění prodeje zmizelo tři sta tisíc konturovacích tyčinek značky KKW během pouhých dvou hodin. 

Reklama

Do roku 2018 Kardashian West svůj byznys rozšířila ještě o oční stíny, korektory, rtěnky a parfémy a roční tržby se vyšplhaly na sto milionů dolarů. „Poprvé jsem se posunula od smluvních kontraktů a něco vlastním,“ řekla Kardashian West Forbesu, když ohlašovala uvedení své kosmetické řady na trh.

Svůj podnikatelský um minulý rok zvládla lukrativně zpeněžit, když prodala dvacetiprocentní podíl KKW kosmetickému gigantovi Coty za dvě stě milionů dolarů. Právě tento obchod stanovil cenu společnosti na rovnou miliardu dolarů. Podle odhadů Forbesu je však toto číslo trochu nadsazené.

Kosmetický korporát Coty, který mimo jiné koupil i 51procentní podíl v Kylie Cosmetics, je známý svou tendencí podobné obchodní transakce přeplácet. Zbývající podíl ve výši 72 procent, který Kim v KKW Beauty vlastní, má tak podle výpočtů Forbesu hodnotu přibližně pět set milionů dolarů.

Za vším hledej sociální sítě

Reklama

V roce 2019 Kim Kardashian West představila novou řadu stahovacího prádla pod názvem Skims. Získala řadu vlivných investorů z módní branže, například Natalie Messane z Net-a-Porter či Andrew Rosena z Theory. V propagaci oděvní řady zúročila svou masivní fanouškovskou základnu ze sociálních sítí – v současnosti má Kardashian West 69,6 milionu followerů na Twitteru a 213 milionů na Instagramu.

Společnost Skims v současnosti ukazuje, že umí rychle reagovat na změnu preferencí zákazníků. Během pandemie lidé začali toužit spíš po pohodlném oblečení na gauč než po přísném stahovacím prádle pod večerní róby. Skims proto rychle přispěchali s novou řadou domácího oblečení.

Kardashian West vlastní ve Skims majoritní podíl. Společnost nezveřejňuje svůj hospodářský výsledek, nicméně Forbes od zdroje blízkého firmě získal informaci ohledně obchodní transakce, podle které by se hodnota Skims pohybovala někde nad hranicí půl miliardy dolarů. Forbes tedy odhaduje hodnotu podílu Kim Kardashian West ve Skims na konzervativních 225 milionů dolarů. Což stačí, aby ji to vyneslo mezi miliardáře.

Zbytek bohatství Kardashian West se skrývá v hotovosti a v různých investicích. Každý rok od roku 2012 také získala podle výpočtů Forbesu alespoň deset milionů dolarů z odměn za realityshow s názvem Keeping Up With the Kardashians, z reklamních smluv a z různých dalších projektů, mezi kterými byla například již zmíněná mobilní hra či již neexistující mobilní aplikace Kimoji.

Kim navíc vlastní tři objekty v Calabasas severozápadně od Los Angeles a portfolio blue-chip investic včetně podílů ve společnostech Disney, Amazon, Netflix nebo Adidas, které jí v roce 2017 k Vánocům věnoval její manžel Kanye West, se kterým se aktuálně rozvádí.

Jsou to však společnosti, které sama založila a vybudovala s pomocí kardashianovského talentu pro sebeprezentaci, co ji katapultovalo mezi světové miliardáře. Jak sama v reakci na dlouholetou kritiku zareagovala na Twitteru v den, kdy se objevila na titulní straně Forbesu: „Na holku bez talentu to není úplně špatný.“

Reklama
Reklama