skip to main content

Na zápěstí i palubní desku. Nejdražší Rolls-Royce ukrývá hodinářský klenot za miliony

Když si necháte postavit nejdražší auto na světě, nemůžete do palubní desky vložit budík z Číny. Přesně z toho důvodu najdete v kabrioletu Rolls-Royce Boat Tail za 600 milionů korun hodinky vyrobené ve švýcarské manufaktuře Bovet 1822.

Pamatujete, jak se před lety prodávala autorádia s odnímatelnými panely, které jsme si z auta z obav kvůli zlodějům odnášeli s sebou? Tak úplně to samé, jenže s hodinkami, může udělat i manželský pár, který si jeden ze tří vyrobených kusů Rolls-Royce Boat Tail objednal.

Ale upřímně, obavy z krádeže asi nebudou ten pravý důvod, proč Rolls-Royce zdobí hodinky, které se dají vyjmout. Už jenom proto, že pravděpodobnost, že by tohle auto někde parkovalo bez dohledu, se rovná nule.

Tady jde o to, že s autem za 600 milionů jeho majitelé můžou být propojení pořád. Hodinky se totiž dají nosit na zápěstí, ale nic nebrání tomu je používat jako stolní časomíru nebo přívěsek.

Reklama

Pořádně luxusní přívěsek: ačkoliv Rolls-Royce i Bovet 1822 o hodnotě mlčí, půjde do milionů. Částka je samozřejmě zahrnuta v kupní ceně vozu.

A aby toho nebylo málo, nejde o jeden kus. Jsou totiž dva. Pro jedno auto. Jedny hodinky pro paní, druhou pro pána. Genderová rovnoprávnost dolarových miliardářů v přímém přenosu.

Mimochodem, mluví se o tom, že tím párem, který si světle modrý automobilový klenot v Goodwoodu objednal a aktivně se podílel na návrhu jeho finálního vzhledu, je dvojice amerických hudebních superstar Jay-Z a Beyoncé.

Automobilka ale samozřejmě identitu svých zákazníků nezveřejňuje, takže tuhle spekulaci přechází mlčením.

Od spekulací zpátky k ručně natahovaným hodinkám. Oboje jsou vybaveny mechanismem tourbillonu, mají pouzdra z bílého zlata a jejich přední ciferník obsahuje stejnou dýhou, jakou byste našli na zadní části auta, odkazující na palubu jachty.

A samozřejmě na nich nechybí jména majitelů: jméno dámy na pánských hodinkách, jméno pána na dámských hodinkách.

Reklama

Tím ale nekončíme. Model určený na mužskou ruku má na ciferníku znázorněné uspořádání nebeských těles na noční obloze v takové poloze, jaká byla v den narození jeho majitele. Dámské hodinky jsou ozdobené miniaturní kresbou kytice na perleťovém ciferníku, což je tradiční motiv manufaktury Bovet 1822.

A pořád to není všechno. Na obou zadních cifernících jsou totiž ručně a na zakázku vyřezávané rytiny modelu Boat Tail včetně kol, klik dveří, zrcátek a dalších detailů. Tvůrci hodinek šli přitom do takového extrému, že rytina auta má shodný odstín barvy jako skutečný Rolls-Royce.

Aby hodinky mohly sloužit jako palubní hodiny vozu, mají prodlouženou pětidenní výdrž. Běžně totiž hodinky vydrží bez natažení fungovat 42 až 48 hodin. Tourbillon pak švýcarská hodinářská firma použila z toho důvodu, aby se zvýšila jejich přesnost, na niž má negativní vliv gravitace.

Tenhle problém vyřešili hodináři už v 18 století právě tourbillonem: krokové kolečko a setrvačník jsou umístěné v kleci, která se pomalu otáčí. Tím se gravitační účinek kompenzuje.

U náramkových hodinek se zemskou přitažlivostí takové trápení není, protože tady vystačí pohyb ruky. Ve chvíli, kdy jsou ale ty samé hodinky nepřetržitě uložené v palubní desce auta, tourbillon se údajně stává nepostradatelným.

Hodinářská firma uvádí, že práce na návrhu hodinek, jejich konstrukci, rytinách, miniaturních malbách, intarziích, zakázkových strojcích a pouzdrech zabraly celkem tři tisíce hodin – tedy nějakých 125 dnů.

Odmítnout takovou zakázku ale asi dost dobře nešlo. Majitelé vozu jsou totiž osobními přáteli a zároveň sběrateli značky Bovet 1822.

„Bylo pro nás důležité vyrobit pro oba (zákazníky) to nejlepší: dva zcela unikátní kousky, které se nepodobají ničemu, co jsme kdy předtím vytvořili,“ uvedl Pascal Raffy, majitel hodinářské firmy.

Reklama
Reklama