Vedení Campari si může nalít oslavnou skleničku. Čistý zisk italské nápojové společnosti se totiž v prvním pololetí letošního roku zdvojnásobil na 156,8 milionu eur, asi čtyři miliardy korun, tržby pak poprvé překonaly hranici jedné miliardy eur. K růstu pomohlo obnovení provozu restaurací po několikaměsíčním uzavření způsobeném pandemií nemoci covid-19. Společnost to uvedla v dnešním prohlášení.

Tržby stouply o 37,1 procenta na 1,08 miliardy eur. Ve srovnání s prvním pololetím roku 2019, tedy dobou před pandemií, tržby vzrostly o 22 procent. Kromě opětovného otevření restaurací k růstu přispěla i vyšší spotřeba nápojů v domácnostech.

Campari letos slaví výročí 20 let od vstupu na burzu. Hodnota skupiny se za tu dobu zvýšila patnáctinásobně. Tržní kapitalizace nyní činí 13 miliard eur. V reakci na dnešní výsledky hospodaření akcie firmy stouply na nový rekord nad 12 eur, napsaly agentury APA a Reuters.

Campari je šestou největší nápojovou skupinou na světě. Působí ve 190 zemích světa a má 22 závodů. Firma založená v roce 1860 vlastní kromě hořkého červeného aperitivu stejného jména i další značky, jako vodku Skyy, aperitivy Aperol a Cinzano, anýzový likér Ouzo či whisky Old Smuggler a Wild Turkey.