Odbyt automobilky Škoda Auto se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 25,4 procenta na 186 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. V samotném březnu se prodej meziročně propadl dokonce o 35 procent na 63 300 vozů. Tempo poklesu tak zrychlilo z únorových 20 procent.

Odbyt celé skupiny Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 21,9 procenta na 1,898 milionu vozů. Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Výrobci automobilů se již delší dobu potýkají s nedostatkem součástek, který narušil také výrobní aktivity Škody Auto. Situaci navíc zkomplikovala válka na Ukrajině, která způsobila mimo jiné výpadek produkce u ukrajinského dodavatele kabelových svazků pro Škodu Auto.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Začátkem března Škoda Auto oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu a zastaví export vozů do Ruska. V loňském roce pro ni bylo Rusko druhým největším trhem.