skip to main content
Forbes Podcast
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

Být spontánnější a lidštější. Chirurg Šebek a Čarný z Mastercard o pomoci v uprchlické krizi i digitalizaci zdravotnictví

Být spontánnější a lidštější. Chirurg Šebek a Čarný z Mastercard o pomoci v uprchlické krizi i digitalizaci zdravotnictví

„Přemýšleli jsme, jak pomoci za firmu. A nejlogičtější bylo udělat to, co umíme nejlépe, tedy poskytovat vzdálený přístup k lékařské péči. V ukrajinštině, s ukrajinskými lékaři a sestřičkami. Máme denně stovky dotazů,“ líčí Tomáš Šebek.

Jeden z nejznámějších tuzemských doktorů má za sebou mise ve válečných konfliktech za Lékaře bez hranic, zároveň je průkopníkem digitalizace zdravotnictví u nás a spoluzakladatelem platformy uLékaře.cz, která okamžitě po vypuknutí války rozjela on-line poradnu pro uprchlíky.

Tu pomáhá dostat do povědomí veřejnosti i firem společnost Mastercard, která byla i jedním z prvních partnerů uLékaře.cz. A to je důvod, proč byl druhým hostem podcastu Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Česko a Slovensko.

Tématem podcastu tak byly dvě zdánlivě nesourodé oblasti: obrovská vlna pomoci napříč všemi sektory v Česku a právě síla, potenciál a budoucnost digitalizovaného zdravotnictví.

Jak Tomáš Šebek vidí válku na Ukrajině a jak pomáhá, když vám na sále při operaci zkušenější kolega radí přes mobil? Co se děje ve velkých firmách typu Mastercardu v momentu, kdy o pár set kilometrů dál vypukne válka? Proč by si proměna českého zdravotnictví zasloužila zkušené manažery a proč je evoluce lepší než revoluce? To vše se dozvíte v podcastu, který je součástí speciálního projektu Forbesu Národ, který pomáhá – 10 osobností radí, jak dát šanci ukrajinským uprchlíkům v českém byznysu.