Společnost Unilever ČR loni zvýšila zisk na 285 milionů korun, což je nárůst o 672 procent oproti roku 2020, kdy měla zisk 36,9 milionu korun. Čistý obrat společnosti meziročně stoupl o 10,6 procenta na 4,58 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy umístěné ve sbírce listin.

„Primárním důvodem navýšení zisku v roce 2021 proti předchozím rokům je prodej naší divize čajů,“ uvedla vedoucí externí komunikace společnosti Lucie Kotalová. Celosvětová centrála společnosti minulý rok rozhodla o prodeji divize Ekaterra, pod kterou patří třicet čtyři značek čajů, investičnímu fondu CVC Partners za 4,5 miliardy eur.

V loňském roce se zdvojnásobil také obrat rostlinných alternativ masa vyráběných pod značkou The Vegetarian Butcher. „Velký zájem jsme zaznamenali o Hellmann’s vegan majonézu, pozitivní ohlas měl i náš kompletní přechod na vejce z volného chovu,“ doplnila Kotalová.

Společnost je jedním z největších distributorů kosmetických a potravinářských výrobků v Česku. V portfoliu má značky jako Algida, Hellmann’s, Knorr nebo Dove, Rexona, Axe nebo Signal. Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku založil v roce 1991. Působí ve více než 190 zemích světa.