Jestli se pražské letiště nemá stát v rámci středoevropského regionu outsiderem, musí se proměnit. Skoro všechna letiště v okolních zemích totiž plánují navýšení kapacity terminálů nebo stavbu nových přistávacích drah.

Například před třemi lety v Berlíně nově otevřené letiště Brandenburg, schopné odbavit ročně čtyřicet milionů cestujících, už teď plánuje rozšíření a navýšení kapacity o dalších patnáct milionů pasažérů.

Ve Varšavě se za pět let otevře další nové letiště Solidarity Hub s roční kapacitou čtyřicet milionů cestujících. Růst má ale i Mnichov, Budapešť nebo Krakov. Letiště Václava Havla letos očekává, že odbaví 13,6 milionu cestujících – a příští rok pak o 1,3 milionu víc.

Pořád je to ale daleko od rekordního roku 2019, kdy pražské letiště využilo 17,8 milionu lidí. S návratem k předcovidovým číslům vedení počítá v roce 2026.

Forbes Digital Premium