Autenticita, jednoduchý design, čistý vzduch, ale i nové technologie a udržitelnost. To vše je podle šéfů těch nejluxusnějších světových hotelů koktejl, z něhož se míchá úspěch v jejich branži.

Ten správný recept na řízení špičkových hotelů hledá loni vydaná kniha A Wealth of Insight: The World’s Best Luxury Hoteliers on Leadership, Management, and the Future of 5-Star Hospitality. Její autor, novinář a cestovatel Rahim B. Kanani, v ní nashromáždil rady od 36 šéfů předních světových hotelů a letovisek. Knihu ocenily mimo jiné špičkové školy z oboru, které vychovávají top manažery v pohostinství, jako například Cornell nebo švýcarská Les Roches.

Hoteliéři přinášejí rady ze své každodenní praxe a popisují nejvýznamnější trendy ovlivňující jejich byzyns. Zároveň vysvětlují, jak tyto trendy zformují luxusní pohostinství do budoucna. Pro inspiraci jsme pro vás vybrali několik zajímavých citátů.

11. října 2019 se v pražském hotelu Four Seasons uskuteční prezentace švýcarských vysokých škol pohostinství a byznys vzdělání, kde se dozvíte vše o prestižním vzdělávání na světové úrovni v odvětví pohostinství, restauračního a event managementu. Na prezentaci bude také prostor pro setkání s generálním ředitelem pražského hotelu Four Seasons Stephanem Grasem.

Registrovat se na veletrh

Torsten van Dullemen, generální ředitel hotelu Mandarin Oriental v Hongkongu

Lídři si vždy připisují zásluhy, když se věci daří, a nikdy se neobviňují, když se věci nedaří. Vždy se ujistím, že lidé vědí, jaká jsou moje očekávaní, ale nikdy jim neřeknu, jak mají svoji práci dělat. Moje práce je, ujistit se, že jsou připraveni uspět, a pak jim jdu z cesty. 

Sjefke Jansen, generální ředitel Belmond Grand Hotel Europe, Petrohrad

Nenaslouchejte jen tomu, co váš tým musí říkat, ukažte jim skutečnou péči a pečlivě naslouchejte jejich nápadům a zpětné vazbě a zapojte je do rozhodovacích procesů. Často se od manažerů dozvíte spíš to, co nedělat, než jak jednat lépe.

Anneke Brown, generální ředitelka Como The Treasury, Austrálie

Jednou z charakteristik mého stylu řízení je povzbuzovat kolegy, aby ke mně přišli nejen s problémem, ale také s navrhovaným řešením. Delegace zmocňuje a otevírá dveře hvězdám, aby zářily. Je to také inteligentní strategie pro efektivní plánování všech nástupnictví.

Co obnáší práce šéfa luxusního švýcarského hotelu, který si oblíbily hvězdy světového jazzu.

Nicholas Yarnell, generální ředitel Six Senses Douro Valley, Portugalsko

Věnujte pozornost těm nejlepším zaměstnancům a zajistěte jim řádné uznání a odměnu. Hodně manažerů udělá fatální chybu, když stráví 80 procent svého času podporou méně výkonných lidí a jen 20 procent svými špičkovými zaměstnanci. Mělo by to být naopak… Ujistěte se, že vaši lidé zastávají role, ve kterých mohou ukázat svoje silné stránky. 

Alexander Pichel, generální ředitel hotelu Indonesia Kempinski Jakarta

Po zaškolení vašeho týmu mu dejte oprávnění jednat. Pokud jste si jisti, že máte správné lidi, věřte jim, aby ve správnou chvíli udělali správnou věc… Umožněte jim přizpůsobit se a rozhodovat se.

Graham Ledger, generální ředitel Singita Serengeti, Jižní Afrika a Zimbabwe

Příroda má také silný vliv na naši úroveň stresu. Čím více se od ní oddělíme, tím úzkostnějšími a vystresovanějšími se stáváme. Novým luxusem bude čistý vzduch, otevřené prostory a jednoduchost designu. 

Pod ruce šéfů přepychových hotelů a resortů se dívá také speciál Zákulisí luxusu. Nejnovější díl přináší pohled za oponu nejluxusnějšího hotelu ve švýcarském Montreux, který je středobodem festivalu Montreux Jazz.
Hotel poctily návštěvou legendy světového jazzu Ella Fitzgerald nebo Aretha Franklin a i dnes tu stále můžete potkat Carlose Santanu nebo Quincyho Jonese.

Šéf hotelu Michael Smithuis považuje za jednu z hlavních priorit pohostinství udržitelnost. „Jednou z mých hlavních výzev je jít s dobou, být v kurzu nových tehnologií a mít přehled o prostředí, které se neustále proměňuje. Myslím si, že v pohostinství je velmi důležité posouvat vlastní hranice, musíme se pořád zlepšovat sami, ale také zlepšovat kvalitu poskytovaných služeb a zákaznickou zkušenost, vysvětluje.