skip to main content
Byznys

Nazdar, já jsem Jarda Diviš, řekl Jan Musil. A viděl to milion lidí

V dubnu převzal od svého otce prosperující firmu a v květnu se stal televizní hvězdou. Osmadvacetiletý Jan Musil, který teď vede společnost Liko-s vyrábějící kancelářské příčky či montované haly se zelenými fasádami, byl hlavním hrdinou dalšího dílu reality show TV Nova Utajený šéf.

A v roli Jaroslava Diviše, s maskou, jejíž příprava trvala víc než měsíc, ho vidělo téměř milion lidí. Díl s ním měl sledovanost 977 tisíc lidí a podíl na televizním trhu byl 31,1 procenta. Zařadil se tak k nejsledovanějším pořadům televize.

Epizoda se natáčela v říjnu loňského roku, v době, kdy se předání firmy teprve připravovalo. Vše o předání úspěšné a prosperující firmy z generace zakladatelů Libora a Jany Musilových jejich dvěma dětem, si můžete přečíst tady.

Reklama

„Když se na to dívám zpětně, tak samozřejmě vidím jenom to hezké z natáčení. Ale bylo to strašně stresující, všude kolem korona, já sám měl chřipku a čtyřicítky horečky a pořád jsem se bál, aby to celé neublížilo našim lidem, necítil jsem se dobře, že jsem jim musel vlastně lhát,“ vzpomíná na natáčení pořadu Jan Musil alias Jarda Diviš.

Každé ráno musel vstávat o dvě hodiny dřív než zbytek štábu, aby mu maskérka připravila masku – na míru dělané zuby, čočky, knírek, paruku…

„Šel jsem do práce s tím, že nevím, co se bude dít a kam mě ten den zavezou, takže to bylo překvapení nejen pro zaměstnance, ale i pro mě,“ doplňuje Musil, dnešní šéf Liko-s.

Proč vlastně do reality show šel? „Motivací opravdu bylo se dostat blíž k lidem a k jejich práci, pomoct jim. Poznat vše jinýma očima, donutilo mě to udělat si čas na věci, ke kterým bych se normálně nedostal nebo se na ně díval moc ze šéfovského úhlu,“ vysvětluje. Podle něj je důležité, aby vedení firmy rozumělo práci svých lidí a sdílelo s nimi lásku k řemeslu.

Máme s lidmi z firmy nové společné zážitky. A oni se teď nebojí mi zavolat nebo za mnou zajít, když něco nefunguje.
Reklama

Sám Musil díky natáčení pracoval na montáži haly nebo se naučil svařovat v kovovýrobě. A po skončení natáčení také spolu s otcem spoustu věcí ve firmě změnili a upravili.

„Změnili jsme procesy přípravy zakázek, způsob odměňování montérů a další věci. Ale důležité pro mě je to, že máme s lidmi z firmy nové společné zážitky. A oni se teď nebojí mi zavolat nebo za mnou zajít, když něco nefunguje, to je pro mě důležitá věc,“ doplňuje Jan Musil, který strávil natáčením ve firmě pět dní, a aniž by to věděl, byl hned zkraje rozpoznán partou montérů.

Jan Musil s otcem.

„Honza to měl s námi hodně těžké. V masce, která je sama o sobě dost nekomfortní a problém s ní mají i profesionální herci, se musel každý den porvat s fyzicky namáhavou prací na stavbách. Naštěstí je velký dříč, perfekcionalista a s takovým se natáčí skvěle,“ říká režisérka epizody Utajeného šéfa Lucie Radová.

„Naopak pro náš štáb bylo natáčení v prostředí rodinné firmy za odměnu. Nejenže o nás bylo postaráno, jak jen na Moravě umí, ale také nás bavilo nahlédnout pod pokličku toho, co jedna rodina dokáže za dvě dekády vybudovat,“ říká.

Celá série Utajený šéf je teď nejúspěšnějším projektem Novy a nejsledovanější reality show v Česku. Formát vznikl původně ve velké Británii, kde měl čtyři úspěšné sezony, v Americe ho vysílá televize CBC a patří k nejúspěšnějším show s deseti sezonami.

Jako utajený šéf vystupovali třeba šéfové DHL či Best Western. V Česku běží třetí sezona pořadu, letos v něm vystoupila spolumajitelka skupiny Packeta a šéfka Zásilkovny Simona Kijonková, na konci roku byl hlavním hrdinou jedné z epizod Kvido Štěpánek, majitel firmy Bravo a člen našeho žebříčku 100 nejbohatších Čechů.

Kvido Štěpánek

  • Majetek v hodnotě 1,6 mld. Kč
  • 99. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020

Reklama
Reklama