Po několikaměsíčních přípravách společnost Kofola ČeskoSlovensko spouští projekt Cirkulka. Nápoje Kofola, Rajec a Vinea jsou nyní ve vybraných prodejnách Tesco a na Rohlik.cz nově dostupné ve vratných zálohovaných litrových lahvích. Do retailu napříč Českem i Slovenskem pak budou zaváděny postupně. Společnost to uvedla dnes v tiskové zprávě. 

Kofola se rozhodla zavést novou obalovou alternativu jako součást své udržitelné strategie, jejímž hlavním cílem je vytvořit cirkulární systém pro další kategorii nápojů. Do projektu investovala třicet miliónů korun, přičemž hlavní složkou investic byl vývoj odolných vratných lahví a modulární přepravky z recyklovaného materiálu. O návrh lahví se postaral slovenský designér Martin Turzík a o výrobu česká sklárna Moravia. 

„Z odborných analýz, které jsme si nechali zpracovat, vyplývá, že vratné obaly jsou jedním z nejlepších řešení ve vztahu k přírodě. Jsem rád, že ani pandemie, ani složitá ekonomická situace nám nezabránily uskutečnit naše sny a že jsme dovedli projekt Cirkulka do zdárného konce, tedy vlastně začátku,“ uvádí Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.

Projekt Cirkulka je určen všem, kteří se zajímají o udržitelnost a nechtějí kupovat nápoje v jednorázových obalech, ale i těm, kteří jen preferují chuť nápojů ze skla. „Tradiční a oblíbené značky, jako je Kofola, Vinea nebo Rajec, mají potenciál změnit spotřební chování lidí. Proto právě ony odstartovaly náš projekt vratných skleněných lahví v maloobchodě“, dodává Samaras. 

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů s jedenácti výrobními závody na pěti evropských trzích. Mimo tradiční Kofoly do portfolia společnosti spadají i nápoje značek Rajec, Ondrášovka, Korunní, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea či Semtex. Nejnovějšími přírůstky do nápojového portfolia na československém trhu jsou řemeslné cidery a limonády F.H.Prager a prémiová limonáda Targa Florio ze sicilských citrusů.