Poplatek za autorizační SMS. Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking. Poplatek za změnu osobních údajů, třeba trvalého bydliště či příjmení, u běžného účtu. Poplatek za uzavření hypoteční smlouvy nebo stavebního spoření. Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta po dobu dědického řízení…
Při volbě nejbizarnějšího bankovního poplatku je rozhodně z čeho vybírat. O tom, který poplatek je tím nejneuvěřitelnějším mezi neuvěřitelnými, lze spolurozhodovat na webu bankovnipoplatky.cz, kde byla po pěti letech oživena anketa o nejabsurdnější poplatek.
Někteří z již nominovaných kandidátů jsou uvedeni výše, další můžete navrhovat až do 3. února. Následně bude vybrána desítka největších absurdit a spuštěno hlasování, z něhož koncem roku vzejde neslavný vítěz. Novinkou znovuobnovené ankety bude i hodnocení přístupu bank k jednotlivým poplatkům: klienti určí, zda jim poplatková politika bank přijde v pořádku, nebo naopak nelogická.
Z předchozích anketních výsledků čiší místy až nestoudnost ze strany bankovních ústavů – namátkou třeba poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky, poplatek za nadměrný vklad, poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet, poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat nebo poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou.
I proto by mohla anketa pomoci bankám k jakési sebereflexi, respektive je donutit chytnout se za nos. To se ostatně už v minulosti dělo: pranýřované poplatky zpravidla díky tlaku nespokojených zákazníků přestaly existovat.