Na silnicích a parkovištích Česka plných škodovek, volkswagenů a hyundaiů působí Alfa Romeo Tonale stejně až nepatřičně sexy, jako příjezd mladičké Sophie Loren na skútru Vespa na obecní slavnosti městysu Dřevohostice. Jako nečekané zjevení.
Dá se žít ve středoevropské šedi, ale proč, když existuje slunné Středomoří, slunná Itálie. Dá se jezdit koncernovou škodovkou z Mladé Boleslavi, ale proč, když existuje barevná Alfa Romeo z Pomigliano d‘Arco. Takhle v posledním roce nejspíš uvažuje mnohem víc lidí.
Ti bohatší na jihu Evropy rovnou kupují byty, ti s majetkem o něco menším a pevnějšími vazbami k domovu si vystačí s italským autem. Z pohledu Česka obě skupiny každopádně rostou. Z globálního pohledu znám realitu jen v oblasti týkající se světa aut, konkrétně Alfy Romeo.
A není vůbec špatná, což po letech, kdy se roční prodeje automobilky ze 130 tisíc smrskly na padesát, je poměrně velká úleva. „Globální registrace nám meziročně vzrostly o 57 procent,“ hlásila letos v červnu centrála usazená ve slavném turínském Centro Stile. V samotné Evropě je úspěch dokonce ještě větší – růst o rovných sto procent.
Forbes Digital Premium
4. 9. 20234 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.