skip to main content

Nejlépe vydělávajícím českým youtuberem je Tary. Ročně si přijde na 15 milionů

Začínali bez jména, jen s kamerou a často v dětském pokoji. Teď je sledují statisíce fanoušků, uzavírají partnerství s globálními firmami a ročně za to inkasují miliony korun. Magazín Forbes vůbec poprvé zmapoval nejvíce vydělávající české youtubery a streamery.

Reklama

Desítku těch – z pohledu financí – nejúspěšnějších tvoří osm mužů a „pouhé“ dvě ženy (Bára Votíková, Anna Sulc). Vůbec nejlépe vydělávajícím tvůrcem je Tary s ročním příjmem přes 15 milionů korun, následuje jej Agraelus (13 milionů) a MenT (10,5 milionu). Mezi elitu se vešel i Kovy, jemuž s šesti miliony patří sedmá příčka.

Celý žebříček si prohlédněte tady:

Reklama

Tary, celý jménem Taras Povoroznyk, žebříček opanoval navzdory tomu, že jeho videa občas zcela pomíjejí základní morální hodnoty – ať už jde o nebezpečnou jízdu autem v rychlosti 250 km/h, či výsměšná slova malému chlapci, že nemá peníze na jeho produkty. Jeho primárně dětském publikum ho totiž zbožňuje. Jezdí s ním na kempy a hlavně nakupuje merch.

Jak jsme počítali?

Forbes při sestavování žebříčku vycházel z celého spektra příjmů, které se dnes úspěšnému youtuberovi a streamerovi nabízí. Patří k nim: základní reklamní příjmy z platforem (které umožňuje reklama na YouTube, na Twitchi i na Facebooku); dealy s jednotlivými platformami; přímé příspěvky od diváků a odběratelů („donaty“ na Twitchi, „superchaty“ na YouTube, crowdfunding na Patreonu či Herohero); exkluzivní partnerství s produkty a brandy; placená propagace a product placement přímo v obsahu videí; účast na veřejných, firemních či soukromých eventech; prodej osobnostních práv včetně spojení vlastního jména s konkrétní značkou ve formě tzv. ambasadorství; a v neposlední řadě prodej vlastního „merche“ a produktů, jako jsou trička, kšiltovky, hrníčky a náramky s nepřehlédnutelným jménem milované star.

Pro konkrétní částky Forbes vycházel z kvalifikovaných odhadů ročních nezdaněných příjmů od července 2020 do června 2021. Čerpal z veřejně dostupných informací, diskusí se samotnými tvůrci a lidmi, kteří se v oboru pohybují dlouhodobě. Na tvorbě žebříčku se výrazně podílela také společnost Subscribe, největší tuzemská agentura svého druhu, zastupující podstatnou část nejvýraznějších tváří youtubové scény.

Reklama
Reklama