Kosmetická společnost Coty Inc., která se soustřeďuje na beauty byznys už od roku 1904, oznámila, že od příštího roku přebírá 51procentní podíl v impériu Kylie Jenner. To zahrnuje brandy Kylie Cosmetics a Kylie Skin. Nadpoloviční podíl bude Coty stát 600 milionů dolarů. Tím se definitivně stvrdila odhadovaná hodnota firmy na 1,2 miliardy dolarů a zároveň pozice Kylie Jenner jako miliardářky.

Celá transakce bude probíhat v prvním kvartálu roku 2020. Jenner společně s 49procentním podílem bude v Kylie Cosmetics zastávat pozici kreativní ředitelky a bude dohlížet jak na vývoj produktu, tak na marketing, především tedy na sociální média. Napříč sociálními platformami sleduje Jenner 270 milionů followerů.

Coty, které má ve svém portfoliu mnoho značek – od kosmetických divizí módních brandů jako Marc Jacobs, Chloé nebo Calvin Klein po například Rimmel – chce začít více cílit na mladší publikum. Vzhledem k tomu, že Kylie Cosmetics je druhá nejsledovanější značka na Instagramu, začíná tak pro Coty social media friendly éra, kterou firma plánuje proměnit v dolary.

„Sociální média mají obrovskou moc,“ řekla Kylie Jenner v rozhovoru pro americký Forbes v roce 2018. „Hodně lidí mě sledovalo už před rozjezdem značky.“

Vydání Forbesu Forbes Woman podzim 2023

Jenner, která se nejmladší selfmade miliardářkou stala letos v březnu, založila svou firmu v roce 2015 a zafinancovala ji z výplatních pásek za modeling a účast v show Keeping up with Kardashians, kde účinkuje celá její rodina. Bylo jí osmnáct. Díky její fanouškovské základně se její kosmetické produkty rychle ujaly mezi mladými zákaznicemi. Přitom firmu se jí dařilo držet poměrně malou – až do loňského roku čítala pouze sedm zaměstnanců na plný úvazek a za marketing, který byl primárně přes její sociální kanály, nemusela platit prakticky nic. Úspěch tak byl od začátku v podstatě nevyhnutelný.

Během několika let Kylie Cosmetics expandovala z rtěnek a konturek do kompletní škály dekorativní kosmetiky a v roce 2018 Jenner podepsala exkluzivní distribuci v kamenných pobočkách kosmetického prodejce Ulta.

Podle informací od Kylie Cosmetics počátkem tohoto roku Forbes odhadoval tržby společnosti na 360 milionů dolarů za rok 2018. Podle prohlášení Coty však Kylie Beauty za posledních 12 měsíců dosáhla výnosů 177 milionů dolarů – což je údaj, který podle prezentace pro investory představuje 40procentní nárůst za kalendářní rok 2018. EBITDA marže je tak více než 25 procent.

Jenner se ale ještě před rokem nezdála plná odhodlání svou firmu prodat. „Možná ji jednoho dne zdědí moje dcera Stormi,“ řekla americkému vydání magazínu Forbes.

Společnost Coty se v blízké budoucnosti plánuje zaměřit na trhy mimo USA. Vzhledem k tomu, že polovina fanoušků Jenner na sociálních sítích žije na jiných světadílech, slibuje si firma velké zisky. Na rozdíl od Kylie Cosmetics, která má jedno sídlo v Los Angeles, Coty má fabriky ve strategických zemích napříč světem tak, aby pokryla celý trh. S tímto zázemím můžeme také očekávat, že Kylie Cosmetics brzy představí svůj vlastní parfém. Díky tomu Coty očekává návratnost investice do roku 2023.

„Díky kombinaci kreativní vize Kylie Jenner a výrobních možností a expertizy Coty bude moct značka brzo naplnit celý svůj potenciál,“ říká generální ředitel Coty Pierre Laubies ve vyjádření ke koupi podílu značky.

Pokud se jeho předpoklady potvrdí, bude to dlouho vyhlížené vítězství pro Coty, jehož akcie se propadly o víc než polovinu od doby, kdy na palubu v roce 2016 přizvalo jiné kosmetické značky.