Nejúspěšnější exportní značkou piva z Čech se loni stal ležák od státního pivovaru Budweiser Budvar. Překonal tak dlouholetého lídra českého pivního exportu: Pilsner Urquell. Budvaru k úspěchu pomohla situace kolem pandemie.

„V loňském roce jsme na zahraničních trzích vyrostli o tři procenta. Byli jsme sice zvyklí na větší růsty, ale vzhledem ke covidové situaci to považujeme za obrovský úspěch. Pohybujeme se těsně pod hranicí 1,2 milionu hektolitrů,“ uvedl šéf Budvaru Petr Dvořák pro server Seznam Zprávy.

I přesto, že pandemie postihla export ležáku Pilsner Urquell, který se vyváží do více než padesáti zemí světa, v celkovém exportu Plzeňský Prazdroj nadále zůstává jedničkou. V rámci licencí v cizině vyprodukoval miliony hektolitrů piva, jen z Čech pak za hranice prodal 1,8 milionu hektolitrů.

Na ležák z Budějovic v cizině můžete narazit pod různými jmény. Tam, kde nelze značku Budvar použít, se Budweiser Budvar, který lze najít třeba ve Vietnamu, mění na Budějovický Budvar, ale také třeba na Czechvar.

Budvar v loňském roce zvýšil zisk po zdanění o necelých deset procent na 305 milionů korun. Tržby pak stouply o 0,4 procenta na rekordních 2,81 miliardy korun. Pivovar prošel obměnou značky – to prodejům pomohlo. Na rozdíl od konkurence se Budvar tolik nesoustředí na prodej piva v hospodách. Z toho důvodu nebyly dopady pandemie na společnost takové.