Jan Hanuš, CEO Woltair: Před deseti lety jsem se vrhnul do vlastního byznysu, který sice nevyšel, ale i tak mi dal mnoho do mých dalších angažmá včetně Mall.cz a nyní Woltair. Tady je můj příběh.

Ještě předtím, než jsem se stal šéfem Woltairu pohybujícího se v topenářském a fotovoltaickém byznysu a předtím v Mallu, což byla e-commerce, tak můj kariérní život lemovaly FMCG produkty. Od Jacobs Douwe Egberts přes Vitanu či Yoplait jsem před deseti lety dostal na starost vedení, a hlavně ozdravení Kosteleckých uzenin.

V Kostelkách muselo dojít k zásadní revoluci naprosto ve všem, mimo jiné i v kvalitě produktů. V rámci managementu jsem proto zavedl jednoduché pravidlo – každé pondělí budeme společně ochutnávat naše produkty, a to tak dlouho, dokud s jejich kvalitou nebudeme stoprocentně spokojeni.

Produktů, které jsme každý týden povinně ochutnávali, bylo totiž dohromady osmdesát. Osmdesát druhů uzenin jako šunky, salámy, párky, klobásy, paštiky a další masné výrobky. Nalačno. Nemusím asi moc popisovat, jak moc „zdravá“ snídaně to byla. A jak jsem se po pár měsících začal fyzicky cítit.

A to vše mě postupně navedlo na zdravou výživu a k vegetariánským produktům. Od červené jsem se dostal k zelené. A napadlo mě, že se zelenou stravou rozjedu i byznys. Byl rok 2015 a já slavnostně otevřel první provozovnu vegetariánského občerstvení Vegg Go. Na trhu jsem totiž neviděl žádný pořádný řetězec se zdravou výživou.

Rozumný koncept mělo tehdy jen Ugo. Jako investor se ke mně přidal Roman Vaněk a první provozovnu jsme otevřeli na Chodově nedaleko sídla vlastníka Kosteleckých uzenin, Agrofertu. No, reakce majitelů největšího výrobce červeného masa v Česku na sebe nenechala dlouho čekat.

Forbes Digital Premium