Nizozemské maloobchodní společnosti Ahold Delhaize, která v Česku vlastní obchody Albert, klesl v posledním čtvrtletí loňského roku zisk o jedno procento na 561 milionů eur (14,5 miliardy korun). Tržby ale překonaly očekávání, hlavně díky růstu objednávek přes internet v době pandemie, uvedla dnes firma.

Tržby se zvýšily o 18 procent na 19,6 miliardy eur (506,6 miliardy korun) proti očekávaným 18,5 miliardy eur. Ve Spojených státech tržby bez zahrnutí kurzových změn a bez čerpacích stanic stouply o 11,2 procenta a v Evropě o 10,6 procenta. Tržby z prodeje přes internet pak vzrostly při konstantních směnných kurzech o 84,2 procenta.

Společnost Ahold vstoupila na český trh v roce 1990. V současnosti provozuje po celé republice pod značkou Albert více než 300 hypermarketů a supermarketů. V roce 2016 se Ahold sloučil s belgickou maloobchodní společností Delhaize. Albert v Česku zaměstnává zhruba 17 000 lidí a patří k největším soukromým zaměstnavatelům v zemi.