Ceny i prodeje luxusních hodinek letí ke hvězdám. Sběratelé a investoři se přetahují o vzácné kusy. Prahnou po nich čím dál víc i mladí lidé a z Rolexek a spol. se stává cenná měna. Inflace? Válka? Odpověď je: Hodinky!

Když se po dvouleté pauze kvůli pandemii konečně sjeli milovníci a výrobci luxusních hodinek do Ženevy na jeden z největších hodinářských veletrhů Watches & Wonders, radost byla nepřehlédnutelná.

Byznysu s hodinářským uměním se daří nebývale dobře. Hodinky se prodávají za rekordní ceny, výrobci nestíhají vyrábět a kupci si zvykli na dlouhé čekací lhůty. Jedno číslo za všechny?

Švýcarští výrobci hodinek za sebou mají rekordní rok, vyvezli jich v hodnotě přes 22 miliard švýcarských franků, což je o poznání lepší výsledek nejen než během let pandemie, ale je to dokonce víc než kdy dřív.

„V segmentu hodinek jsme měli mimořádný rok. Mohli jsme prodat dokonce více, kdybychom byli schopni víc vyrobit,“ řekl na veletrhu viceprezident francouzské skupiny Hermés, jejíž loňské tržby stouply o víc než dvě třetiny, Guillaume de Seynes.




Jedním z největších hitů letošního veletrhu Watches & Wonders byly hodinky Patek Philippe 5326G- 001 Annual Calendar Travel Time. 

Letos proto plánuje investovat do zvýšení výroby. Podobně jsou na tom i další výrobci luxusních hodinek, otázka ale je, jestli pro ně má smysl výrobu zvyšovat a rozšířit nabídku, když se jim nebývale daří i teď. Kromě největších značek, jako je Rolex nebo Patek Philippe, na aktuálním vývoji profitují i menší výrobci, ke kterým se díky nedostatku u nejoblíbenějších jmen přesouvá poptávka.

Forbes Digital Premium