Švýcarský potravinářský kolos Nestlé zvýšil v prvním čtvrtletí takzvané organické tržby o 7,7 procenta, což je nejvíce za deset let. Silnější byla poptávka po kávě, mléčných výrobcích a výrobcích pro péči o zvířata, uvedla firma ve svém dnešním sdělení.

Ve stejném období loni firma vykázala růst organických tržeb o 4,3 procenta. K růstu přispěl i fakt, že lidé za pandemie tráví více času doma a nakupovali ve zvýšené míře balené potraviny pro sebe i domácí mazlíčky.

Největší potravinářská skupina na světě také posílila prodej na internetu a zvýšila prodej výrobků pro péči o zdraví. Firma potvrdila výhled na letošní rok, v němž čeká organický růst tržeb kolem pěti procent.

Organické tržby neberou v úvahu například výkyvy směnných kurzů či dopady akvizic a odprodeje majetku.