skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

Nic není nemožné. Svět je plný příležitostí, stačí se nebát a chopit se jich, říká Kovy

Má obavy a pochybnosti jako kdokoli jiný. Karel Kovy Kovář je ale nebere jako nepřekonatelnou překážku a neváhá se chopit příležitosti. Zní to banálně, ale právě tato dovednost katapultovala mladého influencera, jehož Forbes v roce 2017 zařadil do svého žebříčku 30 pod 30, mezi nejvýraznější hlasy jeho generace.

Před nedávnem se Kovymu splnil sen: dělal rozhovor s dalajlámou. „Nastudoval jsem si jeho předchozí interview, díky kterým jsem nacítil, jaký styl angličtiny mám zvolit, a díky fiasku jednoho australského reportéra pochopil, že nemá smysl vyprávět dalajlámovi anekdoty,“ uvádí Kovář, který rozhovor pořídil pro letošní ročník konference Evropské dialogy Václava Havla.

Čtyřiadvacetiletý youtuber je sice zběhlým moderátorem, který už dříve zpovídal například předsedu Evropské komise Jean-Clauda Junckera, před virtuálním setkáním s nejvyšším tibetským duchovním ale pociťoval velkou nervozitu.

„Bál jsem se, jestli na to vůbec stačím. Tak jsem sebral odvahu, udělal si poctivou přípravu a zkusil to. Byla to jízda,“ směje se. I přesto, že dalajlámu a Kovyho dělí několik generací, absolutně se shodli na otázce vzdělávání mladých.

Kovy ale není typickým influencerem, který přijímá komerční spolupráce jako na běžícím páse a bez rozmyslu. Za to, že se nedávno stal tváří Adidasu v rámci kampaně Impossible Is Nothing, může jeho dětský sen. „Odmalička jsem aktivně sportoval, hrál závodně například hokej, tenis nebo florbal. Když jsem viděl své vzory, často měly na sobě oblečení právě od této značky. A během studií marketingu to byl právě Adidas, jehož reklamy mě bavilo rozebírat,“ říká.

Ačkoli pro některé influencery je stále tabu hovořit o tom, jak vnímají své komerční spolupráce s různými brandy, Kovy je i v tomto ohledu velmi otevřený. „Musí mi to dávat smysl, nikdy nemůžu propagovat něco, co neznám nebo sám nepoužívám,“ tvrdí.

Proto se sám na kampani pro Adidas podílel a natočil video, které mapuje jeho vztah ke strachu, jedné z nejstarších lidských emocí. „Vím, že je pro nás přirozený, ale musím se dostávat mimo komfortní zónu. Když se něčeho bojím, vím, že to alespoň zkusím překonat,“ svěřuje se dnes mladý muž, který svého času trpěl závratěmi. Skoncoval s nimi tak, že postupně vyzkoušel bungee jumping, paragliding i další adrenalinové sporty.

Kovy sice přiznává, že krátce před takovými akcemi se necítil vůbec dobře, ale jakmile bylo po všem, sebevědomí bylo opojné. „Dlouho jsem se také bál ukázat lidem svůj obličej, namířit kameru na sebe místo na obrazovku. Někdy jsem video natočil, ale pak se rozhodl ho nakonec nezveřejnit, čekal jsem na ten pravý čas,“ prozrazuje youtuber, který začínal s komentováním video her.

A co se zatím pro Karla Kováře jeví jako „impossible“, ale brzy bude třeba jen nový milníkem, který zvládne překonat? „Mít vlastní pořad a budovat svou kariéru v zahraničí,“ svěřuje se.

Globální kampaní Impossible Is Nothing chce Adidas ukázat svůj dlouhodobý postoj ke sportovní kultuře. Snímky uvedené v dokumentárním stylu s domácími archivními záběry a vyprávěním přátel nebo kolegů poskytují dosud skrytou stránku života vybraných světových i tuzemských osobností. Cílem této filmové série je inspirovat ostatní, aby viděli příležitosti a usilovali o jejich naplnění, protože nic není nemožné. 

Adidas vidí optimisticky hned několik příležitostí a cest. Pro udržitelnější budoucnost přestane společnost do roku 2024 používat nově vyrobený polyester a ve všech výrobcích bude používat pouze ten recyklovaný. Pro ještě větší zapojení lidí do sportu Adidas rozšíří kontrakt s UEFA o mistrovství Evropy ve fotbale žen a Ligu mistrů. Budoucnost a příležitosti ale vidí i v inovacích, které ještě nikdo nikdy neaplikoval, například v odstartování 3D tisku pro mezipodešve bot a připravované produkty ve spolupráci se značkou Allbirds.