Na české módní scéně je stálicí už skoro dvacet let. Loni v listopadu přidala ke své firmě Tiqe ještě druhou značku, Balvin. A rok poté, letos na podzim, otevřela reprezentativní obchod Balvin v historických prostorách pasáže U Nováků ve Vodičkově ulici v centru Prahy. Během tohoto období ale Petra Balvínová prožila a přežila i další věc. Zhoubnou nemoc. 

Je to honosný dům na dobré adrese. Secesními ornamenty bohatě zdobená budova s velkorysou obchodní pasáží, jíž se odjakživa říká U Nováků, přímo sousedí s pražskou Lucernou. Je to dům historicky spojený s módou, luxusem, s textilním průmyslem.

„Pan Josef Novák, krejčovský a textilní podnikatel a majitel objektu, tam kdysi prodával látky a celá pasáž byla zamýšlena právě pro módní značky. Dům U Nováků, postavený v letech 1901 až 1904 věhlasným architektem Osvaldem Polívkou dle pařížských vzorů, byl secesní obchodní a víceúčelový dům zaměřený na módu. Přišlo mi úžasné sem módu vrátit,“ usmívá se Petra Balvínová, která v elegantních art deco prostorách v druhé polovině října otevřela první obchod své značky Balvin.

Čerstvě pětačtyřicetiletá návrhářka je přitom na české módní scéně přítomná už dvacet let, vlastní značku Tiqe založila v roce 2006. Loni na konci roku k ní přidala právě i druhou značku, Balvin. Jestliže Tiqe je zaměřená na zakázkové šití v ateliéru, jehož výrobní kapacita je kvůli osobnímu přístupu ke každé zákaznici tradičně omezená, Balvin nabízí luxusní konfekci.

„Vždycky bylo těžké se k nám do ateliéru dostat, ale v době covidu poptávka ještě vzrostla. Skoro trojnásobně se nám naplnil ateliér. Stop stav je u mě obvykle po třech týdnech od uvedení kolekce a trvá osm měsíců. Když pak lidi odmítám, vypadá to jako ignorace, nebo že si na něco hraju, ale my opravdu už nemáme kapacitu. Osm měsíců pracujeme jen na zakázkách,“ popisuje české módní unikum žena, která šije pro řadu prvních dam českého byznysu.

Většinu jejích stálých klientek ostatně znáte z Forbesu – patří mezi ně Květa Vostrá, Simona Kijonková, Dara Rolins, Radka Kasperová, Pavlína Němcová, Martina Grygar Březinová a mnohé další. „Musíme modely individuálně zkoušet, mám omezený počet švadlen, ale hlavně mám malé dítě,“ připomíná Petra pětiletou dceru Milušku, která přibyla ke starší, dnes už dospělé dvacetileté dceři Anně.

„Jenže zájem o moje kolekce stále rostl, což mě samozřejmě těší. A tak jediné východisko bylo nějaké věci našít, abych zákaznicím, které už nemůžu v danou chvíli přijmout na zakázkovou tvorbu a jež přesto chtějí naše ikonické šaty, měla stále co nabídnout,“ vysvětluje Petra a slovo „ikonické“ vztahuje k modelům a střihům, které ji proslavily. Velmi ženské siluety, šaty a sukně s kapsami, kreace sofistikované, decentní, a přesto velmi sexy.

Forbes Digital Premium