Srdce a data, to jsou podle Juraje Fehervariho, majitele společnosti Be Lenka, dvě podmínky, jak uspět v mezinárodním byznysu. Jak budovat holding, který nemíří níž než ke hvězdám, si povídal v novém vydání Forbes BrandVoice podcastu s Hanou Součkovou, ředitelkou společnosti SAP Česká republika.
Z malé žilinské firmy se stali během sedmi let mezinárodním holdingem, který prodává do osmdesáti zemí světa. Be Lenka vyvíjí a vyrábí bosou obuv, pro niž se vžilo označení „barefooty“.
„Srdce a data, pak má smysl dělat byznys,“ říká Juraj Fehervari o své firmě, která za poslední roky skokově roste. „Jsme obuvníci, kteří myslí na zdravotní benefity, ale zároveň umíme pracovat s čísly. A hranice mezi státy pro nás nehrají roli.“
I proto se loni spojili se společností SAP. „Nepotřebovali jsme ho teď hned, ale každý, kdo má velké cíle, si uvědomuje, že data jsou klíč. Proto jsme technologie začali integrovat teď, abychom se postupně dostali na něco, čemu říkám industry standard,“ vysvětluje Juraj Fehervari, jehož drive mimojiné ocenila porota v soutěži Podnikatel roku.
„Úlohou softwaru, jako je SAP, není přinést samotnou procesní podporu, ale přinést tu dobrou praxi. Ve financích můžete najít tolik věcí, které firmě pomohou s cashflow, plánováním výroby, s profitabilitou,“ popisuje Hana Součková, šéfka SAPu. „Jsem přesvědčena, že technologie už v dnešní době nejsou konkurenční výhoda, ale nutnost. Představte si je jako podvozek, díky němuž se firma může rozjet tam, kam vy jako management chcete.“
Jak si s trendem bosé obuvi poradili zákazníci v evropských obuvnických velmocech, jako je Itálie nebo Portugalsko? Proč Be Lenka šije boty ve Vietnamu? Jakou roli hraje design? Kolik se vyplatí investovat do AI? A za jak dlouho se to vrátí?
Poslechněte si celý podcast s Hanou Součkovou a Jurajem Fehervarim, který najdete v úvodu textu.