České Notino, které v roce 2004 vybudoval miliardář Michal Zámec, je v současné době jedním z největších prodejců kosmetiky a parfémů v Evropě – celkem působí již na 24 trzích, kde provozuje 26 prodejen. E-shop ročně prodá přes 55 milionů produktů a odbaví 12 milionů objednávek. Loňský rok firma zakončila s rekordními finančními výsledky a podařilo se jí dosáhnout obratu 14,5 miliardy korun. 

V rámci své expanze teď v Brně otevřela svou již sedmou českou prodejnu, která je zároveň největší prodejnou s parfémy a kosmetikou v České republice.

Nachází se přímo v centru moravské metropole na ulici Česká a zaujímá dvě celá patra o ploše 850 metrů čtverečních, kde zákazníci najdou přes 250 značek parfémů, kosmetických produktů, včetně dermokosmetiky a vlasové péče, ale i elektroniku nebo bytové vůně.

„Plocha nabídne zákazníkům tu nejširší nabídku produktů a značek jako Dior, Lancôme, MAC, Kérastase, Estée Lauder, Chloé, Burberry a stovek dalších. Navíc díky výhodné poloze budeme od teď našim zákazníkům opět ještě blíže,“ říká k otevření generální ředitel Notina Zbyněk Kocián. 

Společnost chce zároveň zákazníkům usnadnit výběr na prodejně moderními inovacemi, jako je například virtuální zrcadlo Modiface nebo make-upová i vlasová studia, kde se mohou zákazníci nechat nalíčit nebo učesat.

V nové pobočce lze najít také patentovaný přístroj AirParfum, skrze který si zákazníci mohou vyzkoušet desítky vonných složek bez jakéhokoliv zatížení a vybrat si tak parfém přesně na míru.

„Na trhu působíme už sedmnáct let. Za tuto dobu jsme ušli dlouhý kus cesty. A svět krásy také. Proto jsme se rozhodli pro naše zákazníky otevřít něco víc než jen prodejnu s kosmetikou. Prostor, kde krásu nakoupí, ale i zažijí. Budou tu dostupné ty nejmodernější inovace a technologie pro ještě větší zážitek z krásy,“ dodává Kocián. 

V nově otevřeném obchodě Notino zároveň představilo nový koncept svých prodejen, který poprvé spatřil světlo světa v roce 2020 při otevření pobočky v polské Varšavě. Interiérový design je laděný do teplejších barev, používá dřevěné akcenty, má přehlednější uspořádání nábytku a jeho cílem je navozovat modernější a útulnější pocit. 

Notinu se v posledních letech bezpochyby daří. Výrazný příliv zákazníků zaznamenala společnost v pandemickém roce 2020. Do té doby obsloužila celkem 16,5 milionu zákazníků, z nichž více než 20 procent získala právě v průběhu loňského roku.

Obrat firmy se zvýšil meziročně o 42 procent na celkových 14,5 miliardy korun. Na tom má největší podíl Polsko, Česká republika, Německo a Rumunsko. Společnost si ale získává sympatie také v Itálii nebo Francii.