Český startup Campiri, často přezdívaný jako Airbnb pro obytňáky, vstoupil na trh před půldruhým rokem – a zřejmě v nejlepší možný čas. Cestování v obytných vozech a karavanech u nás v posledních pěti letech výrazně roste a během covidu násobně zrychlilo.
Campiri během první sezony ostrého provozu vygenerovalo tržby ve výši 20 milionů korun a po právě nastupující druhé sezoně by už měly být trojnásobné. „Vždy mám velké ambice, a navíc loni byla naše první sezona a neměli jsme data,“ říká host Forbes Byznys podcastu, zakladatel a šéf Campiri Lukáš Janoušek k tomu, zda to s odhady nedopadne jako loni, kdy plánoval tržby ve výši až 50 milionů korun
Campiri si od samého počátku získalo přízeň investorů: nejdříve od jabloneckého Mitonu, poté i od Rockaway nebo Purple Ventures, od kterých platforma nedávno získala na rozvoj a expanzi přes 114 milionů korun.
„Máme další velké vize. Téma, které nyní řešíme i v souvislosti s akvizicí DoKempu.cz, je digitalizace segmentu kempů,“ plánuje Janoušek, který ve středu 29. června oficiálně otevřel novou Campiri základnu na pražské Ruzyni, která bude sloužit nejen k parkování vozů, ale také nabídne další potřebné služby všem karavanistům.
V čem může cestování obytnými vozy připomínat vodáctví na Vltavě? Proč budování infrastruktury pro karavany není pro velké investory tak atraktivní? A kolik v Česku vůbec jezdí obytňáků? Doslechnete se v novém Forbes Byznys podcastu.
29. 6. 202239 minut poslechu
Jan Strouhal
redaktor Forbes Česko
Má za sebou patnáctileté mediální kolečko v ekonomických médiích, věnuje se tématům z byznysu a to zejména energetice. Rád si ale občas odskočí i k lifeovým článkům.