skip to main content
Forbes Podcast

Nový obytňák? Počkáte si více než rok, říká šéf Campiri Lukáš Janoušek

Nový obytňák? Počkáte si více než rok, říká šéf Campiri Lukáš Janoušek

Český startup Campiri, často přezdívaný jako Airbnb pro obytňáky, vstoupil na trh před půldruhým rokem – a zřejmě v nejlepší možný čas. Cestování v obytných vozech a karavanech u nás v posledních pěti letech výrazně roste a během covidu násobně zrychlilo.

Campiri během první sezony ostrého provozu vygenerovalo tržby ve výši 20 milionů korun a po právě nastupující druhé sezoně by už měly být trojnásobné. „Vždy mám velké ambice, a navíc loni byla naše první sezona a neměli jsme data,“ říká host Forbes Byznys podcastu, zakladatel a šéf Campiri Lukáš Janoušek k tomu, zda to s odhady nedopadne jako loni, kdy plánoval tržby ve výši až 50 milionů korun

Zakladatel a šéf online platformy pro sdílení obytných vozů Lukáš Janoušek
Reklama

Campiri si od samého počátku získalo přízeň investorů: nejdříve od jabloneckého Mitonu, poté i od Rockaway nebo Purple Ventures, od kterých platforma nedávno získala na rozvoj a expanzi přes 114 milionů korun.

„Máme další velké vize. Téma, které nyní řešíme i v souvislosti s akvizicí DoKempu.cz, je digitalizace segmentu kempů,“ plánuje Janoušek, který ve středu 29. června oficiálně otevřel novou Campiri základnu na pražské Ruzyni, která bude sloužit nejen k parkování vozů, ale také nabídne další potřebné služby všem karavanistům.

V čem může cestování obytnými vozy připomínat vodáctví na Vltavě? Proč budování infrastruktury pro karavany není pro velké investory tak atraktivní? A kolik v Česku vůbec jezdí obytňáků? Doslechnete se v novém Forbes Byznys podcastu.