Auto, bez kterého si nedokážete představit české silnice. Předloni se jich na české silnice vydalo přes 20, loni přes 15 tisíc. To ze Škody Fabia dělá druhé nejprodávanější auto u nás. V úterý se naplno odhalí její čtvrtá generace.
S tím, jak se premiéra nového, a pro škodovku zásadního, auta blíží, vypouští automobilka čím dál víc detailů, kterými se snaží upoutat pozornost. Ať už to jsou technické údaje, nebo snímky či skici. Co tedy o nové fabii víme už teď?
Interiér digitální
Ve srovnání s předchozí fabií vyráběnou od roku 2014 půjde o revoluci. Nejmenší škodovka se zařadí do stylu nové octavie nebo elektrického enyaqu. Úplně novou podobu dostanou madla dveří, na středu palubní desky se objeví velký dotykový displej, před řidičem může být digitální digitální displej, kde se zobrazí například mapa s navigací, a vůbec poprvé v novodobé historii škodovek designéři vsadili na kulaté výdechy ventilace.
Řidič také může dostat volant používaný například v octavii nebo enyaqu. Z těchto aut si fabia vzala i část část palubní desky potaženou textilií. Navíc podobu interiéru pak půjde udělat zábavnější i díky různým barevným detailům. Zatím zveřejněná skica pracuje s oranžovou barvou.
Exteriér plný ostrých hran
Jestli vám podoba fabie nic neříkala, připravte se na možnou změnu. Stačí jednoduchá otázka, jestli se vám líbí Škoda Scala a Škoda Enyaq. Po tom, co jsem novou fabii měl možnost vidět naživo, přijde mi jako ideální kombinace obou.
V každém případě auto působí větší. Ono totiž taky větší je. Na šířku o necelých pět a na délku o jedenáct centimetrů. Tohle zvětšování je možné díky tomu, že auto stojí na novém základu označovaném jako MQB-A0, který v rámci koncernu používá Volkswagen Polo nebo Seat Ibiza. Ze škodovek na něm stojí větší Škoda Scala.
Řečí automobilky nová fabia, pod jejíž podobou je podepsaný šéfdesignér značky Oliver Stefani, “rozvíjí tradiční krystalický design”. V praxi proto čekejte výrazné hrany a ostré linie. Doba zakulacování je dávno pryč. Při troše soustředění se na boku předních dveří dá najít linie inspirovaná českou vlajkou a jejím typickým klínem. Komu to bude málo, bude si moct fabii vyzdobit barvou střechy odlišnou od zbytku auta.
Pod kapotou hlavně tříválce
Nová fabia bude jezdit jen na benzin. Nafta už je mimo hru a pro relativně levné a malé auto škodováci nepočítají ani s variantou “do zásuvky”. V hlavní roli tak budou atmosférické a přeplňované tříválce. Ten nejslabší bude mít výkon 80 koní, ten nejsilnější 110 koní. Na vrcholu nabídky pak bude stát čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 150 koní, který bude spojený se sedmistupňovým automatem DSG.
Koho nová Škoda Fabia zajímá víc, musí vydržet už jen do úterka, kdy v 19.15 o druhém nejprodávanějším automobilu v Česku přineseme kompletní informace včetně rozsáhlé fotogalerie.