skip to main content
Forbes Woman

Nová tenisová královna. Naomi Ósaka milují značky i fanoušci

3 minuty čtení

Vydělává nejvíce ze všech sportovkyň na světě. Časopis Time ji v posledních dvou letech zařadil mezi stovku nejvlivnějších lidí světa. A jen tak mimochodem: také hraje mimořádně dobře tenis.

Naomi Ósaka. V ženském tenise aktuálně není žhavější jméno, ať už její sobotní finále Australian Open s Jennifer Brady dopadne jakkoli. Japonská hráčka patří k nejvýznamnějším osobnostem současného sportu vůbec a poslední měsíc to jen potvrdil.

Reklama

Proč? Je atraktivní, má styl i charisma. Nebojí se projevit svůj názor, jako když loni odmítla nastoupit k zápasu na protest proti policejnímu násilí a střelbě na Jacoba Blakea.

Je navíc první Asiatkou, která se dostala na pozici světové tenisové jedničky, a první Japonkou, která vyhrála grandslam. Pro svůj národ i pro nejlidnatější kontinent se stala idolem. 

A pro firmy celého světa ohromně žádaným zbožím. V lednu během 10 dnů podepsala tři velké kontrakty. Stala se ambasadorkou módního domu Louis Vuitton, což rozhodně nebylo náhodné spojení.

„Kromě tenisu je mou největší vášní móda. A v této oblasti neexistuje větší ikona než značka Louis Vuitton,“ prohlásila třiadvacetiletá tenistka známá svým originálním oblékáním.

Reklama

Rovněž se stala tváří hodinek Tag Heuer, se kterými by měla odehrát všechny turnaje letošního roku. „Odvážný přístup značky s heslem ‚Nehroutit se pod tlakem‘ rezonuje se způsobem, jak se chovám na kurtu i mimo něj,“ okomentovala spojení Ósaka.

A do třetice uzavřela kontrakt s poměrně netradičním spojencem, firmou Workday specializující se na vývoj cloudového softwaru, jejíž logo nyní nosí na svém tenisovém úboru.

Partnerství má ale Ósaka ještě mnohem víc, je tváří sportovní značky Yonex, automobilky Nissan, kosmetických společností Shiseido a bareMinerals, smlouvy má i s dvojicí gigantů Mastercard a Nike. Investovala do sportovních drinků BodyArmor a podíl má i ve firmě Hyperice, zaměřené na regeneraci a optimalizaci sportovních výkonů.

(Photo by Mark Metcalfe/Getty Images)

Podle posledního žebříčku Forbesu vydělala v minulém roce 37,4 milionu dolarů, což je v případě sportovkyň rekordní částka. Z toho 34 milionů bylo právě díky lukrativním smlouvám, čímž se zařadila mezi marketingově nejúspěšnější sportovce vůbec.

A dá se čekat, že letos to bude vzhledem k nově podepsaným kontraktům ještě mnohem více. I proto je Ósaka výraznější hvězdou než nynější žebříčková jednička Ashleigh Barty.

Když Serenu Williams porazila v prvním velkém souboji ve finále US Open 2018, slavnější soupeřka ještě tehdy její úspěch zastínila vztekáním se na kurtu a urážkami rozhodčího. Čtvrteční triumf nad Williams v semifinále Australian Open už však nezastíní nic. Je symbolickým potvrzením změny pořádků. Nová tenisová královna má jméno Naomi.

Reklama
Reklama