Co se stane, když dáte dohromady JZD Slušovice, vitaminy a Capri-Sun? Vyjde z toho úspěšná zlínská firma Vitar rodiny Poláškových. Po víc než třiceti letech na trhu a s víc než miliardovým obratem se teď staví na novou startovní čáru. 

Tenhle příběh může začít klidně u Muhammada Aliho. Jasně, toho legendárního boxera. Ve své době měl na kontě několik světových titulů i olympijské zlato. Svoji tvář ale nepropůjčil žádné reklamě. Výjimku udělal až v roce 1979.

Tehdy ho přemluvil německý podnikatel Hans-Peter Wild a The Greatest Ali se stal tváří – teď pozor! – pitíček Capri-Sun. No vážně, těch sáčků s ovocnými nápoji s brčkem pro děti. Tehdy se ještě jmenovaly Capri-Sonne a Muhammad Ali jim „proboxoval“ cestu do nákupních košíků Američanů.

V článku se dále dozvíte:
  • Jak spolumajitel Vitaru poznal, že dovedl firmu na hranice svých možností?
  • Jak předává denní řízení najatému manažerovi a proč má ještě méně času?
  • Jak nové vedení firmy pomohlo soužití v rodině?
  • Co je nejtěžší na výrobě pitíček Capri Sun?
  • Proč se chce zaměřit na výživové doplňky pro esport?
  • Jak se testují nové výrobky?
Forbes Digital Premium