Nejvýraznější a také nejdrzejší český výrobce pánské kosmetiky překročil práh virtuálního světa. Třebíčská firma Angry Beards, zakládající si na bezprostřední komunikaci se zákazníky a satirickém přístupu, otevřela v centru Prahy první kamennou pobočku.

Prodejnu uvnitř Nákupní galerie Myslbek, tedy v těsné blízkosti prestižní obchodní adresy Na Příkopě, zprovoznila zkraje listopadu, a to i za přítomnosti jedné ze svých tváří, herce Marka Vašuta, jemuž přezdívá „prezident všech chlapáků“.

„V onlinu jsme kovaní, ale už v něm nemáme moc prostoru pro růst. Zároveň od našich zákazníků víme, že jim chybí přímý kontakt se značkou,“ komentuje tento krok zakladatel Angry Beards Tomáš Čech.

info Foto Angry Beards
Jedna z tváří značky Angry Beards, herec Marek Vašut se spoluzakladatelem Tomášem Čechem (vlevo).

„Prodeje kosmetiky probíhají běžně offline, každý si chce výrobky očuchat, osahat, prostě vyzkoušet na vlastní kůži,“ odůvodňuje dále devětadvacetiletý podnikatel.

Pražští zákazníci se podle něj dlouhodobě podílejí na více než polovině objednávek. I proto věří, že otevření obchodu v srdci tuzemské metropole posílí nejen klientský servis, ale rovněž tržby, které by se letos měly přiblížit čtvrt miliardě korun.

„Rád bych z krámu udělal i tak trochu komunitní místo pro gang, jak říkáme tvrdýmu zakaznickýmu jádru. Je to sice takovej krcálek o padesáti metrech čtverečních, ale někde se začít musí,“ dodává Čech.

Naštvané vousy, jak lze volně přeložit název firmy, vtrhly na trh před šesti lety s jasným záměrem – uspět v byznysu s poctivými produkty obalenými satirou a nekorektností.

Zákazníci tak mohou od počátku zapomenout na zbytečné formality. Byť si jich ve firmě váží a vděčí jim za strmý růst, rozhodně je neoslovují „vážení“. Spíše mohou klienti počítat s označením „magoři“ nebo „zvědaví bastardi“.

Samozřejmostí je tykání pro přímější komunikaci. A přestože takový styl humoru se nesetká s pochopením u každého, minimálně na část Čechů to funguje, jak ostatně ukazují hospodářské výsledky.

info Angry Beards, Tomáš Čech, kosmetika
Foto Angry Beards

„Komunikujeme to, co jsme. Máme rádi srandu, proto jsme ji chtěli vnést také do podnikání, brát ho trochu s nadhledem,“ vysvětloval už předloni Forbesu Tomáš Čech.

Dlouhodobě největší trhák Angry Beards představuje Antistick neboli „sportovní lubrikant na pánský pytel“ zabraňující tomu, aby se šourek při sportu či práci lepil. Byznys třebíčské party nicméně již nestojí jen na výrobcích pro pánská varlata nebo ostatní části těla.

Letos uvedla na trh také kosmetiku pro dámy BusyB, chystá další specializovanou značku a plánuje pokračovat v rozšiřování se na Slovensku a v Polsku, kde už dnes v menší míře působí.

S vědomím toho se Tomáš Čech rozhodl o úspěch Angry Beards podělit s letitými spolupracovníky. Vyčlenil osm procent ze svého většinového podílu ve firmě a nabídl jej k odkupu klíčovým „engrybírdím parťákům“ za podmínek, na něž kývlo všech jedenáct oslovených – od šéfky dílny přes vedoucí expedice či hlavní alchymistku po top management.

„Strašně mě mrzí, když vidím takovou tu mentalitu, kdy zaměstnavatel sdírá zaměstnance z kůže a ten na oplátku práci odrbává, jak jen může,“ vysvětluje. Dosud mezi kolegy rozdělil 4,15 procenta firmy, zbytek plánuje odprodat příští rok.

„Od začátku tvrdím, že úspěch Angry Beards stojí na lidech, a snažím se o to, abychom táhli za jeden provaz. Jsme všichni na stejné lodi. V podnikatelské divočině číhá tolik jiných nebezpečí, že fakt není prostor bojovat ještě mezi sebou,“ dodává Čech, který v současnosti ovládá téměř 66 procent společnosti.

Bývalého společníka Adama Auera, s nímž firmu zakládal, již loni vystřídali regionální podnikatelé Rudolf Říha a Roman Kozumplík, kteří si třicetiprocentní podíl po odkupu rozdělili rovným dílem.

„S Romanem jsme oba ve značce viděli dravou, neřízenou střelu, které když se dají pevné základy a trocha struktury, může se ukázat jako skutečný jednorožec,“ komentoval tehdy investici Říha.

Angry Beards souběžně s otevřením prvního kamenného obchodu tradičně vyrazili také do boje proti rakovině varlat a prostaty.

V rámci Movemberu, globální osvětové akce k prevenci tohoto onemocnění, uvedli na trh speciální edici triček „Kníry mají koule“, z jejichž prodeje poputuje veškerý zisk nadaci Muži proti rakovině. Minulý rok se obdobnou iniciativou podařilo vybrat přes 150 tisíc korun.

info Foto Archiv
Zakladatel Angry Beards Tomáš Čech.

„Nahodit prvního listopadu knír chce skutečný koule. Všem, kdo mají odvahu, jsme proto u našich spřátelených barberů domluvili možnost nechat se na začátku listopadu oholit zadarmo. Má to ovšem podmínku, že z holičství odejdou s fešným kňourem pod nosem a budou myšlenku Movemberu šířit na všechny v dosahu,“ říká k události Tomáš Čech.

„Ušetřený peníze můžou věnovat na dobrou věc nebo si udělat radost. Případně oboje, když skočí po našem tematickém triku,“ dodává.