Průměrná hodnota objednávky zboží z českého e-shopu v únoru činila přibližně čtyři tisíce korun, tedy stejně jako v lednu. Naopak útrata za služby meziměsíčně klesla ze sedmi tisíc na asi 4300 korun.

Na internetu pak nakupovalo zhruba osmdesát procent spotřebitelů, které v průzkumu Asociace pro elektronickou komerci oslovily agentury Nielsen a Ressolution. S lednem byl tento podíl rovněž srovnatelný, uvedla APEK v tiskové zprávě. Průzkumu se zúčastnilo více než tisíc respondentů.

Alespoň jednu službu si přes internet v únoru zakoupila čtvrtina dotázaných. Ve srovnání s lednem to byl zhruba stejný podíl, rozdíl byl ale podle APEK ve výši objednávky.

„V oblasti služeb hrají velkou roli útraty spojené s cestováním a zážitky. Únor byl v tomto směru zjevně slabší než leden. Výsledky pravděpodobně ovlivnilo teplé počasí a s tím spojené nižší útraty za cesty na hory a zimními zážitky,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Například zákazníci od třiceti pěti do čtyřiceti čtyř let si v únoru přes internet objednali zhruba čtyřikrát, lidé mezi patnácti a dvaceti čtyřmi lety dvakrát. Více než padesát pět procent respondentů nákupy uhradilo kartou, třicet osm procent využilo placení dobírkou.

„U platebních metod je situace stabilní, platba kartou je mezi zákazníky dlouhodobě nejpopulárnější. Rozdíly mezi prvními dvěma měsíci letošního roku tak byly minimální,“ doplnil Vetyška.

Obrat e-shopů loni v Česku meziročně klesl o šest procent na sto osmdesát pět miliard korun. Snížil se i počet internetových obchodů, a to o dvě stě na 49 900, informovaly už dříve online vyhledávač Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci.

Obrat a počet e-shopů klesá druhý rok za sebou. Nejlepšího výsledků loni české e-shopy dosáhly v posledním čtvrtletí, kdy po třech čtvrtletích poklesu jejich obrat meziročně vzrostl o dvě procenta.