Čínský výrobce sběratelských hraček Pop Mart International Group, známý především díky panenkám Labubu, zažil v Hongkongu prudký pokles akcií. I když se firma v pondělí oficiálně stala součástí prestižního indexu Hang Seng a Hang Seng China Enterprises Index, její akcie zakončily obchodování se ztrátou sedmi procent.

Řada investorů akcie po vstupu společnosti na hongkongskou burzu prodala. Zároveň rostou obavy, zda firma dokáže udržet tempo a dál přicházet s dostatečně atraktivními hračkami.

info Zdroj Yahoo Finance

Za první polovinu roku Pop Mart zvýšil tržby o dvě stě procent na 13,87 miliardy jüanů (asi 45 miliard korun) a stal se jedním z nejrychleji rostoucích hráčů v segmentu „pop culture toys“.

Panenky Labubu vznikly už před deseti lety, Pop Mart je převzal v roce 2019. Začal je prodávat formou blind boxů, zákazník se dozví až po rozbalení krabice, jak panenka vypadá. Největší nárůst popularity zažily panenky Labubu až loni, kdy je začaly nosit celebrity – Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian – nejčastěji jako přívěsek na kabelky.

Zakladatel a šéf hračkářského impéria Pop Mart Wang Ning se i díky panenkám Labubu letos vyšvihl mezi deset nejbohatších Číňanů.

https://forbes.cz/exkluzivne-s-prezidentem-velkou-cast-pozitivniho-pohledu-cerpam-z-byznysu/