Říká o sobě, že je hodně cílevědomý a chce mít nad vším kontrolu. I proto se tanečník a choreograf Jakub Dvořák už v osmnácti letech rozhodl, že založí firmu a bude si dělat věci po svém. Převzal skomírající taneční studio ve Veselí nad Lužnicí, kde sám začínal – a udělal z něj špičku v českém soutěžním tancování.

Teď má čtyřiadvacetiletý Dvořák svou taneční agenturu Fragments Production, která se stará o choreografii pro velké akce nebo vystoupení hudebních hvězd. Provozuje také tři taneční studia a pořádá letní taneční stáž Full Out Camp.

„Mým cílem je posunout laťku českého tancování výš. Čeští tanečníci na to mají, ale chyběly tu možnosti se vzdělávat od světových kapacit,“ vysvětluje Dvořák.

S tancem začínal ve čtyřech letech. V šestnácti se přestěhoval do Prahy za studiem a zároveň ho tanec začal živit. „Pracoval jsem pro různé eventové agentury a nabral zkušenosti,“ vzpomíná.

„Tvořil jsem celý koncept, zajišťoval booking tanečníků, ale potom byl tou koncovou agenturou někdo jiný a ne já. A to mi vadilo,“ vysvětluje motivaci pro založení vlastní agentury poté, co už jako několikanásobný mistr České republiky a světa převzal taneční studio ve Veselí nad Lužnicí.

Postupně se přidalo ještě studio v Praze a loni na podzim také v Brně. Jakub Dvořák se v nich snaží mimo jiné změnit přístup českých tanečních studií k dětem a mládeži. Podle jeho slov nechtějí své svěřence nikam pustit.

Předplatné Forbesu Česko 30

„Když jsem začal v šestnácti pracovat v tanečním byznyse, tak kvůli tomu byla v mém domovském studiu hrozná nevole ze strany trenérů. My takhle nefungujeme. Pokud se dítě vzdělává i jinde, tak jsme rádi. Vytváříme pro něj takový safe space, aby se v budoucnu mohlo tancem živit,“ popisuje.

Do jeho tanečních studií se může přihlásit kdokoli, ale děti a mládež nejprve projdou castingem. „Máme talent na to vidět talent. Takže i když někdo současný tanec nikdy nedělal, může být za půl roku mistrem republiky,“ tvrdí sebevědomě Dvořák.

Ještě před pandemií přitom váhal, jestli si nenechat jen taneční agenturu a s tanečními studii skončit. „Měli jsme tolik eventů, že jsem uvažoval, jestli studia nezavřít. Ještěže jsem to neudělal, byl bych na nule,“ říká dnes s úsměvem. S covidem a zákazem jakýchkoli akcí se agentura naopak upozadila a Dvořák upnul všechny síly na taneční studia.

„Začali jsme do nich hodně investovat a v době lockdownů je převedli do onlinu. Navíc jsem díky pandemii zjistil, že špičkoví světoví lektoři vůbec nejsou nedostupní, jak mě všichni strašili,“ konstatuje.

„Všude jsem slyšel, že jsme malý trh a že sem nikdo z velkých jmen nepřijede. My ale zorganizovali online event, kam jsme pozvali světové lektory z USA, Austrálie, Kanady nebo Velké Británie, no a teď je do Česka vozíme na lekce,“ vypráví s viditelným zadostiučiněním.

Úspěšní nejsou jen Dvořákovi svěřenci, ale i celý jeho byznys. „Celkově ty firmy obrací kolem dvaceti milionů ročně. Záměr je jít pořád výš, což se nám zatím každým rokem daří,“ shrnuje Dvořák. V plánu má proto další rozšiřování tanečních studií, z nichž by rád vybudoval síť nejen v Česku, ale i na Slovensku nebo v Polsku.

Velkou část byznysového úspěchu zajišťuje i zmiňovaná taneční agentura Fragments Production. Ta připravuje choreografie pro velké show, koncerty, akce: jmenovitě třeba Star Dance, Global a Czech Social Awards, videoklipy pro Mikolase Josefa nebo Pavla Šporcla, koncerty Leoše Mareše nebo multimediální show Man on the Moon.

Ze zahraničních interpretů Dvořákova agentura spolupracovala třeba s Mariah Carey, Nicole Scherzinger nebo Robbie Williamsem. A právě posledního jmenovaného si Jakub Dvořák chválí jako velkou inspiraci.

„Spolupracovali jsme s ním v rámci privátního eventu a byl takový nejvíc lidský, na nic si nehraje, je zkrátka členem party,“ říká Dvořák, který by chtěl své aktivity rozšířit více do zahraničí i v případě taneční agentury.

„Teď řešíme projekt v Saúdské Arábii. Na Blízký východ bych se rád zaměřil, protože je v entertainmentu hodně vyspělý. Nedávno jsem se vrátil z Dubaje a vypadá to, že tam brzy budeme vystupovat,“ prozrazuje.

Když vyjmenovává, čeho všeho chce ještě dosáhnout, potvrzuje svá úvodní slova o cílevědomosti. V plánu je například vytvoření divadelního představení, které bude mít sídlo v Praze, ale bude kočovat po Evropě. Složené má být z nejlepších tanečníků Dvořákových studií.

A ještě jeden sen by si chtěl splnit. Mít v Praze pro taneční studio vlastní prostory. „Zatím jsme ve sdílených, ale máme představu, že bychom našli nějakého investora, který by taneční studio zahrnul do svého developerského projektu,“ vysvětluje Dvořák.

Aktuálně připravuje například program pro benefiční koncert v Národní galerii nazvaný Umění pro Ukrajinu, který pořádá nadace Adra. A sám se nadále aktivně věnuje tanci – každý týden trénuje své svěřence a tančí i na soutěžích.

V případě velkých akcí a eventů už však nestojí na jevišti, ale v zákulisí a ladí každý detail. „Dříve jsem dělal choreografie, i v nich pak tančil, ale to se nedalo zvládat. Navíc je důležité se na to dívat tak, jak to vidí klient,“ říká muž, který byl podle svých slov trochu „control freak“.

„Dřív jsem chtěl dělat všechno, ale dneska už mám tým lidí, kterým věřím, a to mi ulehčilo život,“ uzavírá.