Letos sice neubytuje hvězdné hosty filmového festivalu, který se kvůli koronaviru konat nebude, ale až se 25. května otevřou hotely, bude karlovarský Pupp nově vyšňořen: do 14 dnů bude dokončena rekonstrukce, jež slavný grandhotel přiblíží k prvorepublikové tradici. A to i díky výrobkům českých firem, na něž bylo vsazeno ve větší míře než doposud.

„Příklon k tuzemským výrobcům a produktům byl od počátku součástí mé koncepce,“ říká generální ředitel Jindřich Krausz, který je ve funkci rok a půl. „Pupp je tradiční český hotel, a proto jsou pro něj důležité české značky mající přesah do zahraničí. Samozřejmě potřebujeme jen tu nejvyšší kvalitu.“

Nejvyšší tuzemská kvalita bude k vidění hned při vstupu do hotelu: na centrální květinové lobby se podíleli designéři z karlovarské sklárny Moser, tradiční atmosféra bude zdůrazněna vázami na míru. Dvě nejluxusnější apartmá, Prezidentské a Císařské, budou vybavena sklem od Moseru v hodnotě půl milionu korun.

Na designu grandhotelu, součásti skupiny Unicapital miliardáře Pavla Hubáčka, spolupracovala speciální řadou výrobků i místní porcelánka Thun a ve stylovém Becher’s baru budou v nabídce drinky z „třináctého karlovarského pramene“. Becherovka bude za zvýhodněnou cenu nabízena hostům i v pokojových minibarech.

Rekonstrukce Grandhotelu Pupp | Foto David Turecký

Typický karlovarský čtyřlístek zakončují minerální vody Mattoni. Minerálka bude k dispozici v pokojích na uvítanou a v plánu bylo i přesunutí Mattoni Koktejl Festivalu z pražského Staroměstského náměstí, jenž probíhal během filmové přehlídky ve Varech. Ta bude až za rok a do té doby byl odložen i den míchaných nealkoholických nápojů.

Konstatování, že nejvyšší tuzemská kvalita bude k vidění při vstupu do hotelu, vlastně není zcela přesné. Bude totiž vidět už zvenčí před vstupem, kde bude svítit unikátní pergola z dílny proslulého skláře Zdeňka Lhotského: v moderním uměleckém díle nahradilo sklo coby materiál v ramenech pergoly klasickou kovářskou práci.

„V takzvané Malé dvoraně hotelu bude umístěno samohrající piano české značky Petrof a reprodukce této hudby bude rozvedena po hotelu, aby i jednotný zvuk dokresloval atmosféru,“ líčí Jindřich Krausz.

V hotelu bude i apartmá Baťa a firma založená „ševcem ze Zlína“ obuje personál Puppu. V pokojích bude originální česká kosmetika Manufaktura a na různých místech si budou moci hosté rozbalit větrový bonbon Hašlerka.

V nejprestižnějších apartmá budou kromě skla od Moseru i digitronové hodiny, tedy hodiny využívající historickou technologii číslicové výbojky (laicky řečeno jde o oranžová čísla ve skleněných trubicích, jež vyzařují do prostoru), jejichž přepychovou podobou se proslavil český výrobce Dalibor Farský.

Rekonstrukce Grandhotelu Pupp | Foto David Turecký

Z lokálních produktů bude do značné míry vycházet i „rekonstruované“ čili nové hotelové menu a nabízená jídla, jež svého času dobyla i vídeňský císařský dvůr, budou pochopitelně servírována na porcelánu Thun.

Mnohdy velmi drahé produkty, jež dotvářejí pompéznost ikonického karlovarského hotelu, byly domácími výrobci poskytnuty v rámci prezentace a reciprocity za velmi výhodné ceny.

Sázka na české produkty se nyní svým způsobem hodí i k současné strategii Puppu, který zvlášť v době zavřených hranic cílí na českou klientelu, byť tu podle generálního ředitele nezanedbával ani před koronavirou krizí. „Šli jsme českým hostům naproti a díky tomu se nám jejich počet navyšoval razantněji než ostatním v regionu,“ říká Jindřich Krausz.