Německý výrobce luxusních aut BMW dodal v loňském roce zákazníkům po celém světě rekordních 2,55 milionu vozů, což bylo o 6,5 procenta více než v předchozím roce. Odbyt se zvýšil ve všech regionech. Uvedla to automobilka v úterním prohlášení.

Prodej plně elektrických vozů stoupl o 74 procent na 376 tisíc vozů. BMW tak v tomto segmentu rostla rychleji než celý trh plně elektrických vozidel. Na celkovém prodeji skupiny se elektromobily podílely patnácti procenty. Letos chce BMW prodat více než půl milionu plně elektrických vozů a zvýšit jejich podíl na celkovém prodeji na zhruba dvacet procent. BMW má v nabídce osmnáct plně elektrických modelů.

K rekordnímu prodeji přispěly všechny regiony. V Číně prodej vzrostl o 4,2 procenta na 825 tisíc vozů a v Evropě o 7,5 procenta na 943 tisíc vozů. V USA prodej stoupl o 9,4 procenta na 396 tisíc vozů.

Kromě elektromobilů zaznamenala BMW také vysokou poptávku po svých drahých luxusních modelech, jako jsou vozy řady 7 a velké SUV X7. Dodávky vozů samotné značky BMW stouply o 7,3 procenta na 2,25 milionu. Značka si tak udržela přední pozici v globálním segmentu prémiových vozů.

Luxusní značka Rolls-Royce pak loni dodala zákazníkům rekordních 6032 vozů, o 0,2 procenta více než před rokem. Prodej vozů značky Mini stoupl o 0,9 procenta na 295 474 vozů, z toho prodej plně elektrických modelů vzrostl o 3,5 procenta na 45 261 vozů.

Společnost vyrábí také motocykly. Loni dodala zákazníkům 209 257 motocyklů a skútrů, o 3,1 procenta více než v roce 2022. Prodej byl v roce, kdy společnost slavila sto let výroby motocyklů, rovněž rekordní.