Celosvětový odbyt automobilky Škoda Auto se v loňském roce zvýšil o 6,9 procenta na více než 926 tisíc vozů.
Odbyt celé mateřské skupiny Volkswagen (VW) vloni nicméně klesl o 2,3 procenta na 9,027 milionu vozů, a to zejména kvůli slabší poptávce v Číně.
Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.
Koncern v loňském roce zvýšil odbyt na americkém kontinentu. V Evropě však jeho odbyt stagnoval a v Číně se propadl o téměř deset procent.
Koncern již minulý týden oznámil, že globální odbyt jeho vlajkové značky se v loňském roce bez zahrnutí užitkových vozidel snížil o 1,4 procenta na zhruba 4,8 milionu vozů.
Odbyt luxusní značky Audi klesl o téměř dvanáct procent na 1,67 milionu vozů, zatímco odbyt španělských značek Seat a Cupra vzrostl o 7,5 procenta na více než 558 tisíc vozů.
„V obtížném tržním prostředí jsme v roce 2024 dodali zákazníkům celkem devět milionů vozů,“ uvedl v tiskové zprávě koncernový šéf Oliver Blume. „V segmentu plně elektrických vozidel je skupina s velkým náskokem lídrem evropského trhu,“ dodal.
Odbyt plně elektrických automobilů z koncernu Volkswagen na evropském trhu se vloni nicméně snížil o 5,2 procenta na téměř 448 tisíc vozů. Na globálním trhu pak jejich odbyt klesl o 3,4 procenta na necelých 745 tisíc vozů.
Celosvětový odbyt plně elektrických automobilů značky Škoda se vloni snížil o 2,6 procenta na něco přes 79 a půl tisíce vozů.
Volkswagen nyní v Německu pracuje na úsporných opatřeních, která jsou podle vedení nutná kvůli rostoucí konkurenci a klesající poptávce.
Firma začátkem září varovala, že by mohla poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu. Minulý měsíc se sice dohodla s odboráři, že žádné německé továrny zavírat nebude, přesto hodlá v příštích šesti letech v Německu zrušit přes 35 tisíc pracovních míst.
Škoda Auto koncem listopadu uvedla, že nyní navzdory složité situaci v automobilovém průmyslu neplánuje propouštění kmenového personálu.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 tisíc lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.